Vācijas mašīnisti beidz streikot

Vācijas kravas vilcienu mašīnisti sestdien beidza streiku, kas ilga 42 stundas un ievērojami traucēja kravas vilcienu satiksmi.

Vācijas kravas vilcienu mašīnisti sestdien beidza streiku, kas ilga 42 stundas un ievērojami traucēja kravas vilcienu satiksmi.

Tomēr vilcienu mašīnistu arodbiedrība GDL pavēstīja, ka nesaskaņas ar dzelzceļa kompāniju "Deutsche Bahn" nav atrisinātas.

Streikā piedalījās 1800 mašīnisti, apturot aptuveni 700 kravas vilcienu sastāvu kustību.

Streiks vissmagāk skāra Vācijas austrumu daļu, kur kravas satiksme bija teju paralizēta. Tomēr arī valsts rietumos satiksme bija ievērojami traucēta.

Parasti Vācijā dienā tiek veikti aptuveni 5000 kravas vilcienu reisu.

Kā jau ziņots, GDL pieprasa darba samaksas paaugstināšanu par 31% un atsevišķa līguma slēgšanu starp DB un tās biedriem.

GDL pārstāv 80% no "Deutsche Bahn" nodarbinātajiem 20 000 vilcienu mašīnistu.

Ar arodbiedrībām "Transnet" un GDBA, kas pārstāv 134 000 dzelzceļnieku, DB vienojusies par 4,5% darba algas paaugstināšanu un vienreizēju papildu maksājumu 600 eiro (420 latu) apmērā.

Savukārt GDL saņēmusi piedāvājumu, kas paredz darba samaksu faktiski paaugstināt par desmit procentiem, bet par iepriekš nostrādātajām virsstundām paredzēto vienreizējo izmaksu nosaka 2000 eiro (1405 latu) apmērā.

GDL šo piedāvājumu noraidīja, apgalvojot, ka tas neatšķiras no vienošanās, kas panākta ar GDBA. DB uz to reaģēja ar brīdinājumu, ka jauni piedāvājumi netiks izteikti.

Lai gan streiki nodara Vācijas ekonomikai ievērojamus zaudējumus, DB pārstāvis arī piektdien paziņoja, ka uzņēmums negatavojas tuvākajā laikā izteikt GDL kādu jaunu piedāvājumu.

"Mēs šobrīd domājam dažādos virzienos," norādīja DB pārstāvis.

Tomēr laikraksts "Financial Times Deutschland" piektdien ziņo, ka DB vadība apsver iespēju pārcelt lokomotīvju mašīnistus uz jaunizveidotu apkalpes uzņēmumu, kas ļautu ar viņiem slēgt atsevišķu līgumu.

Laikraksts, neminot savas informācijas avotus, piebilst, ka uz jauno meitasuzņēmumu varētu tikt pārcelti visi mašīnisti, arī tie, kas ir arodbiedrības "Transnet" biedri.

Tikmēr GDL pārstāvis Manfrēds Šells ceturtdien brīdināja: ja arodbiedrības prasības netiks ņemtas vērā, nākamnedēļ tiks organizēts jauns streiks, vienlaikus apturot gan vietējās, gan tālsatiksmes pasažieru vilcienus, gan arī kravas vilcienu satiksmi.

Lai mazinātu streika ietekmi, DB iesaistījusi darbā papildu personālu, izmantojot darbiniekus, kuru līgumi neļauj streikot, un cer, ka tiks nodrošinātas divas trešdaļas no nepieciešamajiem 5400 kravas vilcienu mašīnistu.

Uzņēmums ziņo, ka tiek izmantoti kaimiņvalstu, piemēram, Šveices, Čehijas un Austrijas, mašīnisti.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *