Uzņēmēji tiekas «Saktā»

21. aprīlī Tukuma uzņēmēju kluba dalībnieki tikās šūšanas firmā «Sakta» – apskatīja ražotni un diskutēja par problēmām.

21. aprīlī Tukuma uzņēmēju kluba dalībnieki tikās šūšanas firmā «Sakta» – apskatīja ražotni un diskutēja par problēmām.

Kā stāstīja valdes locekles Larisa Koļesņikova un Dzintra Kļaviņa, uzņēmums «Sakta» dibināts 1993. gada 18. martā. Sākumā bijuši 19 strādnieki, tagad esot ap 150. 16 gadu laikā izveidotas filiāles Kandavā, Engurē, Jūrmalā, paplašināta filiāle Tukumā.
Uzņēmuma darbs saistīts lielākoties ar darba apģērbu ražošanu (medicīnas, pārtikas, viesnīcu un citu sfēru darbiniekiem) vietējam tirgum, kā arī šūšanas pakalpojumu sniegšanu citiem uzņēmumiem.
Kā atzina uzņēmuma vadītājas, šis ir simtprocentīgs vietējais uzņēmums, kam krīzes laikā tepat vien jāķepurojas. Tiesa, krīze ietekmējusi ne tikai visu šūšanas nozari, kurā vairāki uzņēmumi savu darbību ir pārtraukuši, bet arī «Saktu», kurā labajos laikos strādājuši pat 230 darbinieku. Dz. Kļaviņa: "Mūsu valstī cilvēki grib saņemt lielāku algu, bet maksāt lēti par precēm, taču tā nevar būt. Mēs redzam, kas notiek ar tirgu, kurā ieplūst Ķīnā ražotās preces, ar kurām ir neiespējami konkurēt. Piemēram, halāts no Ķīnas konteinera maksā Ls 3. No vienas puses, kāds ir laimīgs, ka var nopirkt lēti, bet no otras puses – par tādu cenu uzšūt halātu Latvijā nevar, jo par trim latiem labi ja audumu var nopirkt; par darbu tad vairs nevar samaksāt. Līdz ar to nav pat nekādas konkurences. Atliek vienīgi nogaidīt, kad šo lēto preci izpirks, un tad var piedāvāt savējo. Citās valstīs ar paaugstinātu ievedmuitu vietējais tirgus tiek aizsargāts, taču Latvijā tas tā nenotiek, līdz ar to vietējam ražotājam klājas ļoti smagi. Vietējam tirgum saražotais darba apģērbs aizņem procentuāli nelielu daļu, šos pasūtījumus nodrošina desmit cilvēki, kas modelē, piegriež un sašuj. Lielāko ražošanas apjomu aizņem šūšanas pakalpojumi, ko sniedzam citām firmām – šujam dažādus izstrādājumus, piemēram, šobrīd – bērnu un pieaugušo virsdrēbes. Esam domājuši iesaistīties starptautiskos konkursus, lai paplašinātu ražošanas apjomus."
Par nākotnes izredzēm L. Koļesņikova un Dz. Kļaviņa izsakās piesardzīgi. Uzņēmuma darbība optimizēta, tiek izmantots katrs metrs un centimetrs ražošanas telpu; izmantotas visas iespējas iegūt pasūtījumus, tāpat ir radīta iespēja saražoto produkciju iegādāties firmas veikalā Brīvības laukumā, bet – kā būs, to šobrīd prognozēt esot ļoti grūti.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *