fabula

Sabiedriskajam transportam šogad papildus nepieciešami 5 miljoni latu

2013 .gadā sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanai papildus nepieciešami 5,05 miljoni latu, un valdība aicinājusi Satiksmes ministriju sadarbībā ar Finanšu ministriju meklēt iespējas šī finansējuma rašanai, pēc tam izstrādātos priekšlikumus virzot valdībā.

2013 .gadā sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanai papildus nepieciešami 5,05 miljoni latu, un valdība aicinājusi Satiksmes ministriju sadarbībā ar Finanšu ministriju meklēt iespējas šī finansējuma rašanai, pēc tam izstrādātos priekšlikumus virzot valdībā.

Lielāko daļu no šīs summas – 2,5 milj. Ls – veido reģionālajos starppilsētu pārvadājumos pa dzelzceļu radītie zaudējumi, kam seko zaudējumi reģionālajos vietējos pārvadājumos ar autobusiem – 1,42 milj. Ls, reģionālajos starppilsētu pārvadājumos ar autobusiem – 1,11 milj. Ls un pilsētu pārvadājumos – 0,03 milj. Ls, liecina informatīvais ziņojums «Par situāciju sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanas nozarē 2013. gadā», kas otrdien, 10. septembrī, tika skatīts valdības sēdē. Nepieciešamais finansējuma daudzums aprēķināts, lai nodrošinātu sabiedriskā transporta pakalpojumus atbilstoši pasažieru pieprasījumam un līgumos ietvertajam pasūtījuma apjomam.

Kopējais sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzēju zaudējumu apmērs ir saglabājies 2012. gada līmenī, taču šogad joprojām nav realizēti atsevišķi pasākumi, kas ļautu samazināt nozarei nepieciešamās naudas apmēru. Vietējo pasažieru pārvadājumu plānošana un līgumu slēgšana ar pārvadātājiem joprojām ir Plānošanas reģionu kompetencē. Savukārt Plānošanas reģioni atrodas Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) pārraudzībā. Satiksmes ministrija (SM) vairākkārt ir rosinājusi mainīt pastāvošo kārtību un pārņemt vietējo pārvadājumu pasūtījumu veikšanu, tomēr līdz šim brīdim iesaistītās institūcijas nav piekritušas sistēmas maiņai. Līdz ar to netiek veicināta vispārīga sabiedriskā transporta pakalpojumu nozares attīstība, nodrošinot kvalitatīvus un cilvēkiem pieejamus sabiedriskā transporta pakalpojumus atbilstoši valsts budžetā piešķirtajam finansējumam.

Tāpat akceptu tālākai virzībai nav guvusi SM rosinātā autoostu sistēmas reorganizācija, kas paredz autoostu sniegto pakalpojumu finansēšanas modeļa maiņu un autoostu pārraudzības sistēmas nodošanu VSIA «Autotransporta direkcija». Saeimā iestrēguši grozījumi Autopārvadājumu likumā, kuru mērķis ir ierobežot neregulāro pārvadātāju darbību, taču SM ir apņēmusies jau tuvākajā laikā šo jautājumu atkārtoti aktualizēt.

Kopējais valsts budžeta līdzekļu apmērs sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzēju zaudējumu kompensēšanai 2013. gadā ir 43,12 milj. Ls.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *