Nesenā intervijā ar pazīstamo Tukuma rallistu Aivi Egli, uzzinājām, ka Latvijā šobrīd zelta vērtē ir labi rallija piloti. Tad arī noskaidrojām, ka aktīvajā rallijā jau ilgus gadus darbojas tukumnieks Juris Vilmanis, ko marta nogalē aicinājām uz interviju.
– Vienubrīd jūs no rallija aizgājāt, tomēr nu jau ilgāku laiku atkal esat aktīvs rallija pilots.
– Jā, pēc 2003. un 2004. gada sezonas, kad kopā ar Tukuma rallija meistaru Aivi Egli izcīnījām valsts čempiona titulu, es pēc ilgām pārdomām nolēmu pārtraukt rallista karjeru. Toreiz vairāk laika bija jāvelta darbam un ģimenei, jo gaidījām piedzimstam mazuli. Nebija viegli pieņemt šo lēmumu, tomēr no sporta aizgāju. Tomēr jau 2005. gada sezonas vidū pilots Mārtiņš Svilis piedāvāja būt par viņa stūrmani un kopā startējām gan Kurzemes, gan Rīgas rallijā. 2006. gadā ar Mārtiņu startējām ziemas rallija posmos (tie gan nebija īpaši veiksmīgi) un vasaras posmos, kopvērtējumā «N-4» klasē izcīnījām 5. vietu.
– Kā sākāt startēt Jāņa Feldmaņa ekipāžā?
– 2006. gadā tukumnieks Jānis Feldmanis, kas sāka startēt minirallijā un bija iegādājies īpašu automašīnu, lūdza, lai viņam piebiedrojos. Tā nu sanāca, ka 2006. gada sezonā es braucu lielajā rallijā ar M. Svili un minirallijā ar J. Feldmani. Minirallijā atsevišķos posmos spējām izcīnīt arī godalgotas vietas.
2006. gada beigās J. Feldmanis no minirallista nolēma pārkvalificēties par lielā, klasiskā rallija sportistu, iegādājās Anglijas rūpnīcā «Prodrive» ražoto «N-4» klases transportlīdzekli SUBARU IMPREZA (spec-C), lai 2007. gada sezonā startētu valsts čempionātā. Pēc vienošanās ar M. Svili, ka pēc 2006. gada sezonas es ar viņu kopā vairs nestartēšu, 2007. gadā pilnībā pārgāju J. Feldmaņa ekipāžā. Startēju «N-4» un «A-8» klasē. Vislabāk mums veicās «A-8» klasē, kur vienā no posmiem – Cēsu rallijā – izcīnījām 3. vietu. «N-4» klasē visaugstākais rezultāts bija 7. vieta.
– Startējusi 2008. gada rallija sezona. Kā veicās pirmajā posmā un kādi ir jūsu šīs sezonas mērķi?
– LR rallija čempionāta pirmajā posmā «N-4» klasē un absolūtajā vērtējumā ieņēmām 8. vietu, kas ir labs rezultāts. Ļoti priecātos, ja arī kopvērtējumā mēs spētu izcīnīt vietu pirmajā desmitniekā.
– Latvijas rallijā ir problēmas ar labiem stūrmaņiem, kas ir, ja tā var teikt, "uz izķeršanu". Kāpēc tā?
– Latvijā grūti atrast rallija stūrmani ātrai braukšanai. Ja atceramies, – es startēt sāku 2003. gadā kopā ar A. Egli, kad rallijā, kopumā runājot, trasēs bija daudz lēnāki ātrumi. Ātrumi pieaug, progresē arī stūrmaņu prasme. Jaunajiem stūrmaņiem, manuprāt, trūkst pieredzes. Ja tagad, kad autorallijā, arī braucot pa šauriem un līkumotiem ceļiem, tiek attīstīts ātrums līdz pat 180 km/h, rallistam blakus sēž nepieredzējis stūrmanis, viņš vienkārši nespēj sekot līdzi stenogrammai.
– Pirms šīs sezonas bez pilota palika jūsu agrākais komandas biedrs Aivis Egle. Kāpēc atkal nesākāt startēt kopā ar viņu?
– Es neesmu no tiem cilvēkiem, kas sportā lēkā no viena cilvēka pie otra. Mums ar Jāni ir iepriekš izvirzīti plāni visai šai sezonu, tāpēc tikai loģiski, ka paliku uzticīgs viņa ekipāžai.
– Bet jums ir vēl kāda aizraušanās – Tukuma ledus hallē spēlējat hokeju 1. līgas čempionātā.
– Jā, amatieru līmenī spēlēju 1. līgas čempionātā «Iesācējs», kur pārstāvu savas darbavietas komandu «Vilavu» (tas ir kokapstrādes uzņēmumus). Hokeja laukumā spēlēju aizsardzībā. Hokejs man ir labs brīvā laika pavadīšanas veids, turklāt fiziski aktīvāks nekā rallijs.
Juris Vilmanis
Tukuma rallija stūrmanis, kas ir viens no pieredzējušākajiem valstī. Savulaik, startējot kopā ar Aivi Egli, divas reizes spēja kļūt par Latvijas rallija čempionu. Šobrīd startē kopā ar pilotu Jāni Feldmani. Brīvos brīžus velta ģimenei un vēl vienam vaļaspriekam – hokejam. Strādā kokapstrādes uzņēmumā «Vilava».
lai jums veicaas nedelas nogalee talsos.buushu jau protams klaat un skatiishos.