Tukuma rajona izglītības pārvaldē vēl nedēļu apskatāma foto darbu konkursa «Portrets» dalībnieku darbi. Interešu izglītības metodiķe Angelika Dembovska pastāstīja, ka šoreiz konkursā piedalās necerēti daudz dalībnieku – 31: "Tā ir liela veiksme, jo rajonā nav fotopulciņu, kur bērni varētu gūt profesionālas iemaņas, tā ka pašu iniciatīva ir apsveicama." Konkursa rajona kārtā par labākajiem atzīti Tukuma 2. vidusskolas skolnieces Līvas Lielmanes darbi.
Kā stāstīja A. Dembovska, savos darbos skolēni atainojuši gan savus skolas biedrus, un skolotājus, gan ģimenes locekļus, gan uz ielas sastaptus cilvēkus, centušies izprast viņu noskaņojumu, smaidu, skumjas, pārsteigumu, iepriecinājumu, ko visprecīzāk atspoguļo cilvēka acis. Konkursā tika vērtēta fotogrāfiju mākslinieciskā oriģinalitāte un tehniskā izpildījuma kvalitāte, kā arī tas, kādu noskaņojumu, emocijas fotogrāfija izraisījusi skatītājā.
Konkursa rajona kārtā par labākajiem atzīti Tukuma 2. vidusskolas skolnieces Līvas Lielmanes darbi. 2. vietā – Martas Lagzdiņas (Tukuma 2. pamatskola) fotogrāfijas, bet 3. – Sabīnes Strazdiņas (Pūres pamatskola) un Jekaterinas Kovaļenokas (Tukuma 3. vidusskola) darbi.
Fotodarbu finālskate norisināsies 8. martā Rīgā.
Patīk izcelt efektus
Konkursa rajona kārtas uzvarētāja Līva Lielmane konkursā piedalījās ar fotogrāfijām kurās redzama draudzene un kas, varētu teikt, tapušas pēc pasūtījuma, tāpēc dažādos zināma cilvēka dzīves mirkļos centusies saskatīt skaisto. Arī ikdienā fotografējot, Līvai labāk izdodas nevis nejauši mirkļi, bet iepriekš apdomātas, kompozicionāli pārdomātas fotogrāfijas. Turklāt bildes viņa ar datoru īpaši apstrādā. Vaicāta, vai tādā veidā apstrādātam kadram netiek noņemts dabiskums, vienreizīgums, L. Lielmane atbild, ka ar datorprogrammas palīdzību iespējams izcelt to, kas ir īpašs, vai arī to, ko uzreiz nevar pamanīt: "Piemēram, ja oriģinālam ir blāvākas krāsas, tās ar datorprogrammas palīdzību var padarīt intensīvākas. Protams, ir tādas bildes, kuras nemaz nevajag apstrādāt, bet citas – noteikti. Turklāt man patīk eksperimentēt, piemēram, noskatīt internetā kādu jau apstrādātu fotogrāfiju un mēģināt pašai uztaisīt kaut ko līdzīgu. Gadās, ka iznāk, un tad ir liels prieks." Jāpiebilst, ka fotogrāfijas viņa ne tikai apstrādā, bet pati arī izdrukā. Tādējādi uzreiz arī redzams ieguldītā darba rezultāts.
Tā kā L. Lielmane mācās 12. klasē, interesējāmies, vai viņa savu nākotnes profesiju saista ar fotografēšanu. Viņa stāstīja, ka patlaban vēl domājot, – mākslu izvēlēties kā amatu vai atstāt kā blakus nodarbošanos. Galīgais lēmums vēl neesot pieņemts.