Trešdien, 18. jūlijā, notika preses konference par operatīvo tālruņu 110, 112, 113, 114 atpazīstamības veicināšanu iedzīvotāju drošībai. Preses konferenci organizēja Iekšlietu ministrija un tās padotībā esošās iestādes – Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests un Valsts policija – sadarbībā ar AS «Latvijas Gāze» un Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestu.
Preses konferencē piedalījās iekšlietu ministrs Rihards Kozlovskis, VUGD priekšnieka vietnieks Intars Zitāns, Valsts policijas priekšnieka vietnieks Guntars Marķitāns, AS «Latvijas Gāze» valdes priekšsēdētājs Adrians Dāvis, NMPD direktors Armands Ploriņš un SIA «Rīgas namu pārvaldnieks» valdes priekšsēdētājs Ervins Straupe.
Preses konferenci atklāja iekšlietu ministrs R. Kozlovskis: “Šobrīd iedzīvotājiem neatliekamās palīdzības dienesta izsaukšanai ir iespēja zvanīt uz vairākiem tālruņa numuriem, tāpēc par to lietošanu sabiedrībai ir jābūt informētai. Uzskatu, ka šāda privātā sektora uzņēmuma iniciatīva un visu iesaistīto pušu sadarbība ir apsveicama. Tomēr nākotnē mūsu mērķis ir atrast finansējumu, lai pilnveidotu un attīstītu vienotā ārkārtējo notikumu tālruņa 112 sakaru centru, panākot savlaicīgu un efektīvu palīdzības sniegšanu iedzīvotājiem."
Preses konferencē tās dalībnieki skaidroja, kā iedzīvotājiem pareizi ziņot par nelaimes gadījumiem, kā arī aicināja iedzīvotājus izmantot operatīvo dienestu tālruņu numurus.
Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta priekšnieka vietnieks I. Zitāns atgādināja, ka, piezvanot operatīvajiem dienestiem, ir jānosauc notikuma vietas adrese vai jāraksturo vieta, ja precīza adrese nav zināma, jāizstāsta, kas noticis, jānosauc savs vārds, uzvārds un tālrunis, kā arī operatīvā dienesta darbinieki var atzvanīt, ja nepieciešama papildu informācija. Tāpat zvanītājam ir jāseko operatora norādījumiem.
Preses konferences dalībnieki norādīja, ka iedzīvotājiem ir svarīgi iegaumēt visus četrus tālruņus, jo, lai gan nelaimē palīdzība būs pieejama, piezvanot uz vienoto ārkārtējo notikumu tālruni 112, zvanot konkrētajam dienestam, nelaimē nonākušais varēs ietaupīt laiku.
Lai veicinātu operatīvo dienestu tālruņu numuru atpazīstamību un, līdz ar to, arī iedzīvotāju drošību, AS «Latvijas Gāze» sadarbībā ar VUGD, Valsts policiju un Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestu ir izstrādājusi un izgatavojusi 250 000 uzlīmes, kurās norādīti operatīvo dienestu tālruņu numuri. Uzlīmes paredzētas izvietošanai gan dzīvojamo, gan darījuma ēku kāpņutelpās, kā arī ražošanas telpās un citviet.
Kā preses konferencē atzina AS «Latvijas Gāze» valdes priekšsēdētājs A. Dāvis: “«LG» kā pēdējā pārgāja uz trīsciparu operatīvo izsaukumu numuru un mēs plānojām uzsākt numura popularizēšanas akcijas. Tomēr ātri vien sapratām, ka visi dienesti dara kopīgu darbu cilvēku labā un nolēmām informatīvajā kampaņā iesaistīt kolēģus no citiem dienestiem."
«LG» uzdāvinājusi 15 000 uzlīmes SIA «Rīgas namu pārvaldnieks», kas ir lielākais apsaimniekotājs Latvijā un apkalpo 4400 ēkas. Taču bezmaksas uzlīmēm var pieteikties jebkurš interesents – namu apsaimniekotāji, fiziskas personas un juridiskas personas, zvanot uz AS «LG» Kontaktu centra numuru 155. Kā pirmais privātais apsaimniekotājs uzlīmes izvietot apņēmies «Latio Namsaimnieks».
Atgādinām, ka vienotais ārkārtējo notikumu tālrunis ir 112, kura zvanu apstrādi un pāradresēšanu citiem operatīvajiem dienestiem veic VUGD. Valsts policijai var zvanīt 110, Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestam 113, savukārt kopš 2012.gada aprīļa «LG» Avārijas dienesta numurs ir 114.
vēl vairāk nevarēja numurus izdomāt??…normālā valsti pastāv viens numurs un viss,,kad kas notiks tad nezinās uz kuru zvanīt…