Peļķē noslīcināta auto remonts izmaksā tūkstošus

Negaisa laikā autovadītāji, cenšoties iespējami ātrāk šķērsot lietusgāžu peļķes, riskē sabojāt savu auto, kura remonts var izmaksāt tūkstoti un vairāk latu, jo visbiežāk ūdens sabojā automašīnas motoru. Autoservisu pārstāvji norāda, ka lielākā daļa autovadītāju nemaz nezina, kurā vietā atrodas motora gaisa ieplūdes atvere un aptuveni cik dziļas peļķes viņu auto var izbraukt.

Negaisa laikā autovadītāji, cenšoties iespējami ātrāk šķērsot lietusgāžu peļķes, riskē sabojāt savu auto, kura remonts var izmaksāt tūkstoti un vairāk latu, jo visbiežāk ūdens sabojā automašīnas motoru. Autoservisu pārstāvji norāda, ka lielākā daļa autovadītāju nemaz nezina, kurā vietā atrodas motora gaisa ieplūdes atvere un aptuveni cik dziļas peļķes viņu auto var izbraukt.

Motora bojājuma apmēri, kad autovadītāji, neaprēķinot sava auto iespējas šķērsot lietusgāžu peļķes, tās cenšas izbraukt lielā ātrumā, var beigties ar ievērojamiem zaudējumiem.

“Mūsu praksē ir bijuši gadījumi, kad klienti vēlas pieteikt negadījumus, kas ir saistīti ar ūdens peļķē noslāpušiem un sabojātiem auto, kuri ir jāevakuē uz autoservisu, jo turpināt ceļu nav bijis iespējams. Taču gadījums, kad transportlīdzeklis ir sabojāts, vadītājam iebraucot peļķē, ja applūdusī vieta ir bijusi labi pamanāma, nav uzskatāms par apdrošināšanas gadījumu. Turklāt šādā gadījumā auto zaudē arī ražotāja garantiju nepieciešamajam remontam un zaudējumus īpašniekam nākas segt par saviem līdzekļiem. Diemžēl reizēm autovadītāji izvēlas riskēt un cenšas izbraukt applūdušas vietas arī situācijās, piemēram, ja redzams, ka pat sabiedriskais transports stāv ielas malā un nogaida," informē «If» Apdrošināšana KASKO produkta vadītājs Kaspars Duburs.

Lai izvairītos no ūdens iekļūšanas motorā, ieteicams applūdušas vietas šķērsot lēni, kā arī izvairīties no garāmbraucošiem auto, kas rada ūdens viļņošanos un var sabojāt auto. Autoservisu darbinieki informē, ka tikai retais no autovadītājiem zina, cik dziļas peļķes var šķērsot viņa automašīna un tāpēc iesaka neriskēt izbraukt applūdušas vietas, ja to dziļums pārsniedz aptuveni 20 – 25 centimetrus. Dīleru autoservisu pārstāvji informē, ka vidēji gada laikā viņiem nākas saskarties ar 1 līdz 4 gadījumiem, kad klientu auto ir sabojāts, caurbraucot applūdušas ielas.

Spēcīga negaisa laikā, eksperti iesaka apturēt auto, ieslēgt avārijas gaismas un nogaidīt kamēr lietusgāzes mazināsies un braukšanas apstākļi būs uzlabojušies. Īpaši to ieteicams darīt situācijās, ja redzams, ka applūdušajā vietā kāds auto jau noslāpis.
Latvijā vasaras periodā negaiss ir samērā bieža dabas parādība, un laikā no maija līdz augustam tie veidojas 17 reizes.

Komentāri

  1. Nē,nu man patīk… Tādus nodokļus maksājam par transportlīdzekļiem-kā kas notiek uz ceļa – riepa pārplīst, iebraucot bedrē;noslāpst auto peļķē un motors beigts utt., tā viss par autovadītāja līdzekļiem.Kad sāks atbildēt par ceļiem atbildīgās institūcijas,kuras saņem mūsu nodokļus par ceļu uzturēšanu?Ja jau peļķe GADIEM tajā vietā veidojas,tad varbūt vienreiz to atrisināt-Tukumā dziļas tās veidojas pie Rimi un pie Stacijas?

  2. cien komenteetaaj, ja esi auns, tad taads arii paliksi, skimji ka gariigi neliidzsvarotiem cilveekiem izsniedz vadiitaaja aplieciibu.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *