Otrdienas, 12. augusta, vakarā Kandavas nesen atjaunotajā kartinga trasē pulcējās pārdesmit ļaužu, lai ar novada domes un trases pārstāvjiem pārrunātu jautājumu par apkārtnes iedzīvotājiem radītajām neērtībām.
Kad neredz «Panorāmu»
Par kartinga trases radītā trokšņa problēmu tika spriests arī pēdējā novada domes sēdē un tajā – gan ne bez diskusijām – galu galā tika lemts rīkot tikšanos ar iedzīvotājiem. Uz to bija ieradies gan domes priekšsēdētājs Alfreds Ķieģelis, gan opozīcijas deputāti – Dainis Rozenfelds un Andis Gailītis, kā arī kartodroma direktors Uldis Galdiņš, kas centās atbildēt uz apkārtnes iedzīvotāju uzdotajiem jautājumiem. Visvairāk sūdzību cilvēkiem bija tieši par braucēju izraisīto troksni, kas īpaši intensīvs un traucējošs esot darbadienu vakaros un brīvdienās. "Vai man būtu jāmūk prom no mājām, vai jāiet dzīvot pagrabā, jo troksnis nav izturams?" ar sašutumu vaicāja kāda līdzās trasei esošās Priežu ielas iedzīvotāja. Paši kartingi gan pat neesot tie lielākie trokšņotāji – daudz spēcīgāk dzīvokļos dzirdot motociklus, kas arī reizēm mēdzot trasē izmest kādu loku. Problēmas sagādājot ne tikai troksnis, bet arī vibrācijas un kartingu dzinēju izraisītie traucējumi: "Ja trasē notiek sacensības vai treniņi – uz «Panorāmu» man nav ko cerēt, jo raustās bilde. Bet gribas taču, atnākot no darba, mazliet atpūsties, paskatīties televizoru!" situāciju skaidro viens no atnākušajiem. Iedzīvotāji gan atzina, ka arī agrāk, pirms kartodroma rekonstrukcijas, situācija ar trokšņa līmeni nav bijusi diez ko labāka, tomēr tad braukāšana pa trasi bijusi daudz retāka un lielākas neērtības drīzāk sagādājušas automašīnas, kas regulāri ārdījušās ziemas mēnešos.
Viss, kas nav aizliegts – ir atļauts
Lai arī brīžiem saruna izmeta negaidītus līkločus, kad, izmantojot izdevību, domes pārstāvjiem tika pārmests gan par Priežu ielas seguma kvalitāti, gan par neappļautajām platībām, tomēr sanākušo iedzīvotāju galvenais jautājums bija: kā dome vai trases īpašnieki gatavojas novērts troksni, kas rada būtiskas neērtības apkārtnes iedzīvotājiem? Viens no variantiem varētu būt, piemēram, skaņu slāpējoša siena, kas, starp citu, sākotnējā kartadroma pārbūves plānā esot bijusi paredzēta. Kā situāciju skaidroja priekšsēdētājs A. Ķieģelis: "Tiešām – šāda siena bija paredzēta, tomēr trases projektētāji lūdza pirms tam izvērtēt skaņas stiprumu. Un speciālista atzinums bija, ka trasē radītais troksnis nepārsniedz likumā pieļaujamos decibelus. Tādēļ projektētāji no šīs ieceres uzstādīt sienu atteicās." Savukārt U. Galdiņš, kas runāja trases īpašnieku – SIA «Braukšanas mācību centrs» – vārdā, uzsvēra, ka "sliktas attiecības ar iedzīvotājiem" noteikti neesot viņu mērķis, tādēļ tikšot domāts par to, kā radušos situāciju risināt. "Par to, vai laist trasē motociklus, arī mēs paši šaubījāmies un visticamāk no šīs ieceres atteiksimies, jo gluži šim mērķim trase nav paredzēta. Kartingu treniņu laiks jau tagad tiek ierobežots, un tas ir no 12.00 līdz 18.00. Varam apsolīt, ka stingrāk pasekosim līdzi, vai šī prasība tiek izpildīta, kā arī laicīgi informēsim apkārtējos iedzīvotājus par gaidāmajām sacensībām."
Vēl tikai runās
Tomēr arī U. Galdiņš atzina, ka cilvēkus, kas uz kartinga trasi dodas tikai izklaidēties, ierobežot būs daudz grūtāk, jo tas tomēr ir bizness. Vienīgais mierinājums iedzīvotājiem varētu būt fakts, ka sezona drīz beigšoties, jo ziemā nekāds aktivitātes trasē it kā neesot paredzētas. "Bet kā ar sienu?" sanākušie tomēr gribēja noskaidrot. Konkrētas atbildes uz šo jautājumu cilvēki tā arī nesaņēma. A. Ķieģelis vien varēja apsolīt, ka par šo problēmu "tikšot runāts", bet par plāniem, ka šādu skaņu slāpējošo sienu trases īpašnieki tiešām uzstādīšot, esot vēl pāragri runāt. U. Galdiņš pieļāva iespēju, ka pat tad, ja siena būs – cilvēki nebūšot apmierināti, jo tad tā noteikti tikšot apzīmēta, kas neizskatīšoties diez ko glīti, gan tikšot pastiprināts automašīnu radītais troksnis, kad tās pārvietosies pa to pašu Priežu ielu. Tomēr cilvēkus tas nepārliecināja: "Kas mums daļas par kaut kādiem skaitļiem un decibeliem? Mēs taču zinām, ka tas troksnis mums traucē!" sacīja kāda kandavniece. Un, pat vēl projām ejot, cilvēki sprieda, ka varbūt ar vienkāršu parunāšanos šajā situācijā nemaz nepietiek un varbūt būtu vajadzīgs kāds profesionālis, kas varētu pārstāvēt iedzīvotāju intereses, it īpaši, ja kartodroms vēl pat nav oficiāli nodots ekspluatācijā…
Nejaukt mani ar policijas Aldi. Uz sapulci nebiju jo darbs. Pēc manām domām nekur tā nevar but ka trase ir tik tuvu pilsētai. Vajag skaņas sienu un asfaltu Priežu ielā
Tik paliek atklaats jautaajums: Vai kaads spiedza ar pirms tam? Piemeeram, vai piestaigaaja uz sabiedrisko apsrieshanu?
TAs taa…diskusijai:)
brexim-Un kas tad tagad-vairs nedrīkst spriest?
Bet vispār Kandavas varas vīri par cilvekiem maz domā.Baigais brīnums-cilvēki grib normāli dzīvot.
Kartinga sacensības vismaz jādomā nenotiks pa naktīm. domāju, ka šobrīd, kad visu vasaru turpat blakus stadionā uguņošana gandrīz katru nedēļas nogali,skaļa mžuzika un viss , kas saistīts ar to izklaidi, daudz vairāk traucē gulēt un atpūsties tuvumā dzīvojošos.
Traucē viss-gan stadionā notiekošais,gan kartinga trasē,gan tie dullie spolētāji uz ielas.
Bez tam stadionā darbdienās darbojas arī Nāriņa.Butu labi,ja tās apmeklētāji būtu klusāki un pieklājīgāki.
to bobs
Nee, nu driikst, tik nez vai ir liela jeega!
Kam patīk klusums, tam ir jādzīvo mežā.
to aya Pēc 23.00 iestājas naktsmiers, kuru nedrīkst traucēt. Varbūt man ir mazs zīdainis, kurš mostas no miega no trokšņiem. varbūt kādam vecāka gada gājuma cilvēkam jau tā ir caurs miegs, bet vēl tie ārprātīgie izklaides prieki , kas uzbrūk nedodot izvēli nogurdina tā, ka kļūst slikti ar sirdi. Kāpēc normāliem cilvēkiem jācieš, kad piedzīvojumu alkstošie pļēguro.
maija,
tev manlieks vienmeer kautkur kautkas traucee un nav labi,ne?tev jaapaarvaacaas dziivot kur citur,taalu mezhaa iekshaa.
Kā jums Kandavā "sastāv", piemēram, ar suņiem. Tie pēc 23.00 nerej?
Tu esi pilnīgi aprobežots un neattīstīts cilvēks!
Ir 21. gs un arii 100m no autobāņa ir klusums un miers! Tā ka, nevajag!