Trešdien, 11. jūnijā, pēc Tukuma rajona padomes komitejas sēdes Viesatu pagasta padomes priekšsēdētājs Guntis Gulbis lūdza citu pašvaldību vadītāju palīdzību – meža ceļu būvētāji sabojājuši ceļus vairākos pagastos, tai skaitā Jaunpilī un Viesatās.
Satiksme ir apgrūtināta un nedroša
Viesatām tagad ir apgrūtināta satiksme uz Saldu, Brocēniem un Jaunpili. Būvējot vai rekonstruējot meža ceļus, būvmateriāli tiek pievesti pa valsts 2. šķiras autoceļiem (ceļi: Doktorāts-Viesatas-Irlava, Jaunpils-Ošenieki, Jaunpils-Viesatas, Zante-Dziru dzirnavas.) To grants sega ir sliktā stāvoklī un nenodrošina smagsvara kravu pārvadājumus. Ceļa segā rodas iesēdumi, kas apdraud satiksmes drošību.
G. Gulbis norādīja, ka reāli tiek pārvadātas daudz lielākas kravas neko to pieļauj pārvadājumu noteikumi. Piemēram, priekšsēdētājs pats runājis ar ceļu būvniekiem, kas teikuši, ka karjerā četru kausu vietā liekot bērt sešus kausus grants. Arī Smārdes pašvaldības vadītājs Gundars Važa apstiprināja, ka smagās mašīnas pārvadā daudz smagākas kravas nekā pieļauj ceļa zīmes, taču skaidrībā tikt, kurš to izdarījis, nav iespējams, jo precīzas informācijas nav.
Pašvaldības pat neinformē
Sēmes pagasta padomes priekšsēdētāja Silvija Rabkēviča atzina, ka problēmas rada ne tikai meža ceļu būvnieki, bet arī mežu izstrādātāji, jo viņiem nav uzlikts par pienākumu informēt pašvaldību par darbiem tās teritorijā: "Reāli iznāk tā – lai piespiestu kādu salabot meža darbos sabojāto ceļu, pašvaldības vadītājam uzņēmēji jādzenā vai jāvaktē mežā. Būtu svarīgi, lai tiktu noteikts, ka kokmateriālu krautuves un izvešanas maršruti jāsaskaņo ar pašvaldību. Tāpat «Latvijas valsts mežiem» būtu jāinformē pašvaldība, ar kurām firmām akciju sabiedrība noslēgusi līgumu par mežu izstrādi."
Sanāk un runā, skaidrības – nav
9. jūnijā Viesatu pagastā jau notikusi sanāksme par valsts autoceļu bojāšanu, ko rada smagsvara autotransports, pievedot būvmateriālus meža ceļu būvniecībai un rekonstrukcijai. Sanāksmē piedalījušies VAS «Latvijas valsts ceļi» Kurzemes un Saldus nodaļas, VAS «Latvijas valsts meži», uzņēmuma «Ceļu būvnieks» un pašvaldību pārstāvji. Cita starpā šis sapulces protokolā teikts:
"Lai VAS «Latvijas valsts ceļi» Tukuma un Saldus nodaļas nodrošinātu visu satiksmes dalībnieku drošu pārvietošanos pa valsts autoceļiem, ir jāizlieto daudz līdzekļu segas remontiem. Tā kā ikdienas uzturēšanas līdzekļi nav pietiekoši, lai ceļus saremontētu un uzturētu tādā stāvoklī, kas nodrošinātu būvmateriālu pievešanu ar smagsvara transportu, tiek uzstādītas svara ierobežojuma ceļa zīmes un minētie valsts ceļi sakārtoti par ikdienas uzturēšanas līdzekļiem."
Protokolā arī norādīts, ka pēc svara ierobežojuma zīmju uzlikšanas, meža ceļu būvniecība tiek pārtraukta, un tas traucē uzņēmēju līgumsaistību izpildi ar VAS «Latvijas valsts meži»:
'Ierosinājums – šī jautājuma risināšanā iesaistīties VAS «Latvijas valsts ceļi» un VAS «Latvijas valsts meži» vadībai, lai līgumos par meža ceļu būvēšanu varētu paredzēt nepieciešamos līdzekļus, tai skaitā valsts 2. šķiras ceļu uzturēšanai, pa kuriem paredzēts masveidā transportēt būvmateriālus meža ceļu būvniecībā."
Lai iegūtu skaidrību šajos jautājumos, pašvaldību vadītāji vienojās uz rajona padomes sēdi aicināt VAS «Latvijas valsts ceļi» Tukuma nodaļas vadītāju H. Lācaru, savukārt par radušos situāciju rajona padomes priekšsēdētājs Edmunds Pētersons solīja runāt «Latvijas valsts mežu» padomes sēdē, jo viņš ir šīs padomes loceklis.