Lai popularizētu veselīgu pārtiku un cīnītos pret arvien izplatītāko bērnu aptaukošanos, Lielbritānijā otrdien stājās spēkā aizliegums reklamēt neveselīgu pārtiku televīzijas programmās, kuru auditorija ir par 16 gadiem jaunākas personas.
Aizliegums attiecas uz daudz tauku, sāli vai cukuru saturošas pārtikas un dzērienu reklamēšanu. Jau agrāk Apvienotajā Karalistē bija ieviests aizliegums, kas neļauj neveselīgu pārtiku reklamēt par 10 gadiem jaunāku bērnu auditorijai domātās pārraidēs.
Ja pašreizējie ēšanas paradumi turpināsies arī nākotnē, pēc 25 gadiem tukli būs vairāk nekā puse britu, liecina oktobrī izplatītā pētījuma dati. Liekā svara problēmas jau pēc 15 gadiem būs 86% vīriešu, bet pēc 20 gadiem – 70% sieviešu.
Daži aktīvisti norāda, ka jaunie noteikumi nav pietiekami strikti, un aicina aizliegt neveselīgas pārtikas reklāmu televīzijā pēc plkst.21.
"Mums steidzami nepieciešams rīkoties, lai palīdzētu visiem cilvēkiem, it īpaši bērniem, izvairīties no mazāk veselīgas, mazāk laimīgas un galu galā īsākas dzīves, pie kādas noved aptaukošanās," sacīja organizācijas "Bērnu pārtikas kampaņa" pārstāvis Ričards Votss.
Jau oktobrī premjerministrs Gordons Brauns aizsāka programmu, kuras mērķis ir no divām stundām uz piecām palielināt iknedēļas sporta nodarbību skaitu skolā. Šīs programmas izmaksas ir 100 miljoni sterliņu mārciņu (96 miljoni latu).