Latvijā ir pieaudzis to iedzīvotāju skaits, kuriem vissvarīgākā ir personiskās dzīves sakārtošana, secināts kompānijas «Data Serviss» veiktajā Latvijas sabiedrības «Vērtību pētījumā».
Pētījuma mērķis bija apzināt Latvijas iedzīvotājiem svarīgākās vērtības un to izmaiņas laika gaitā. Pētījumā secināts, ka samazinās to cilvēku skaits, kam svarīga ir solījumu turēšana, pastāstīja «Data Serviss» mārketinga konsultants Andris Avotiņš.
«Vērtību pētījumi» Latvijā ir salīdzinoši jauni. Ar to palīdzību var ielūkoties auditorijas iekšējā pasaulē un, balstoties uz šo informāciju, secināt, kādus simbolus, tēlus, vārdus un vizuālās izpausmes formas izmantot, lai konkrētā mārketinga komunikācija būtu saprotama, saistoša un emocionāli pazīstama.
Savukārt komunikācijas ekspertiem tas palīdzot "izkāpt no ierastās rutīnas un ieraudzīt jaunus, atšķirīgus auditorijas raksturojumus un īpašības". Bieži ikdienā izpratne par auditoriju veidojas no vispārējiem priekšstatiem, stereotipiem, personiskās pieredzes vai novērojumiem.
Izmantojot vērtību pētījumu un kombināciju ar klasiskajiem sociāldemogrāfiskajiem vai citiem «Data Serviss» datiem, var iegūt izpratni par mazpazīstamajām un vēl neapgūtajām auditorijām.
Kompānija «Data Serviss» «Vērtību pētījumu» veic kopš 2002. gada.