Pētījumu aģentūra TNS ir apkopojusi interneta patēriņa paradumu pētījuma rezultātus par 2013. gada rudens periodu. Pētījuma rezultāti atklāj, ka internetu rudenī pēdējo 6 mēnešu laikā ir izmantojuši vidēji 70% jeb 1 203 000 Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem. Jāatzīmē, ka pēdējā gada laikā Latvijā interneta lietotāju skaits ir saglabājies nemainīgs, jo arī 2012. gada atbilstošajā periodā internetu pēdējo 6 mēnešu laikā bija izmantojuši vidēji 70% Latvijas iedzīvotāju.
Regulāri – katru dienu – šogad rudenī internetu izmanto vidēji 58% iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem, kas ir par 2 procentpunktiem mazāk nekā 2012. gada rudens periodā.
TNS mediju pētījumu vecākā klientu vadītāja Signe Hokonena norāda, ka regulāro interneta lietotāju skaits saglabājies stabils visās iedzīvotāju vecuma grupās, bet samazinājies to Latvijas iedzīvotāju vidū, kas ir vecumā no 40 līdz 49 gadiem. Internetu katru dienu šajā rudenī izmantojuši 55% iedzīvotāju vecumā no 40 līdz 49 gadiem, kas ir par 9 procentpunktiem mazāk nekā pirms gada. Analizējot interneta lietošanas izplatību pēc citiem sociāli – demogrāfiskajiem parametriem, redzams, ka salīdzinoši straujāks regulāro interneta lietotāju īpatsvara pieaugums vērojams citas tautības, kā arī nestrādājošo iedzīvotāju vidū, bet samazinājies latviešu, strādājošo, kā arī lauku iedzīvotāju vidū.
Pētījuma ietvaros tiek noskaidrota arī dažādu mobilo ierīču izplatība Latvijas iedzīvotāju vidū. Saskaņā ar 2013. gada rudens pētījuma rezultātiem viedtālruņus (smartphone) lieto jau vairāk nekā ¼ daļa jeb 27% Latvijas iedzīvotāju. Savukārt planšetdatoru lieto jau 9% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem.
Pētījuma ietvaros tiek mērīta dažādu interneta lapu – gan Latvijas, gan ārvalstu lietošanas paradumi.
Jaunākie pētījuma rezultāti liecina, ka joprojām visapmeklētākā interneta vietne pēc vidējās vienas dienas auditorijas rādītājiem Latvijas iedzīvotāju vidū vecumā no 15 līdz 74 gadiem ir Google, kuru vidēji dienā apmeklē 43,7% jeb 749 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju. Otrajā vietā ar 28,6% jeb 490 tūkstošiem lielu auditoriju ierindojas e-pastu serveris Inbox, bet trešo vietu ieņem sociālais tīkls Draugiem.lv ar 26,2% jeb 450 tūkstošiem.
Par pētījumu
Izmantojot tiešās datorizētās intervijas (CAPI) respondenta dzīvesvietā, visā Latvijā tika aptaujāti 1492 pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem.