Satiksmes ministrija (SM) nomainījusi padomes locekļus akciju sabiedrībā "Pasažieru vilciens" (PV), vienlaikus trīs padomes locekļu vietā ieceļot četrus, šodien ziņo laikraksts "Latvijas Avīze".
Par padomes priekšsēdētāju iecelts satiksmes ministra Aināra Šlesera (LPP/LC) preses sekretārs Ģirts Dripe.
Dripe jaunajā amatā saņems 1000 latu algu, kā preses sekretārs viņš saņem 1700 latus mēnesī. Par darbošanos Biķernieku kompleksajā sporta bāzē Dripe saņem 150 latus mēnesī.
Bez Dripes padomē iecelti arī citi satiksmes ministram un viņa partijai LPP/LC pietuvināti cilvēki, tostarp Arnis Pļaviņš, kurš darbojas arī "Latvijas Pasta" un lidostas "Rīga" padomē, Valdis Apsītis, kas līdz oktobra beigām vadīja likvidētos uzņēmumus "Skandi holdings" un "Skandi mode" un bijušais SM valsts sekretārs Jānis Maršāns, kurš ir arī "Latvijas gaisa satiksmes" valdes priekšsēdētājs un VAS "Latvijas autoceļu uzturētājs" valdes loceklis.
Kā laikrakstam skaidroja jaunais PV padomes vadītājs, "mēs vairs neesam meitasuzņēmums, esam patstāvīga akciju sabiedrība. Pēc vecās likumdošanas, PV varēja būt 11, bet pēc jaunās – septiņi padomes locekļi. Mums nav arī noteikta maksimāli iespējamā alga".
Dripem arī neesot šaubu par padomes locekļu zināšanām ar pasažieru pārvadājumiem saistītajā nozarē. Viņš pats par Šlesera preses sekretāru kļuva šī gada februārī. Agrāk viņš bija žurnālists Latvijas Neatkarīgajā televīzijā.
Kā ziņots, Šlesers 3.decembrī paziņoja, ka pasažieru vilcienu biļešu cenas nākamgad varētu pieaugt par aptuveni 30%. Dripe laikrakstam skaidrojis, ka cita ceļa neesot, jo kāpjot maksa par dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu. "Šo jautājumu vēl neesam padomē skatījuši, bet lēmums būs jāpieņem," teica Dripe.
Latvijas Dzelzceļnieku biedrības valdes loceklis Jānis Lapsa laikrakstam norādīja: "Neviens nešaubās, ka padomē ieceltajiem cilvēkiem par dzelzceļu ir ļoti maza saprašana vai arī tās nav. Viņi ir politiskie ielikteņi. Ministrs Šlesers savas ieceres īsteno ar sev paklausīgu cilvēku rokām. Pieredzējušo, zinošo darbinieku izspiešana no zemākiem amatiem sākās jau iepriekšējā "Latvijas dzelzceļa" vadītāja Andra Zorgevica laikā. Arī patlaban uzņēmumā profesionāļus neciena. Ja atnāk jauns ar iniciatīvu apveltīts speciālists, tad viņa darba apstākļus padara neciešamus un cilvēks ir spiests mainīt darbavietu. Uzņēmums turas uz entuziastu darba."
Jau ziņots, ka vasarā par valsts AS "Latvijas autoceļu uzturētājs" padomes locekli ar 900 latu mēnešalgu tika iecelts Šlesera šoferis Elmārs Upenieks. Viņš gan pēc žurnālistu intereses jutās aizskarts un teica, ka no šī amata atteiksies.