13. martā «Neatkarīgo Tukuma Ziņu» redakcija uzklausīja kādu autovadītāju, kas ieteica aizbraukt uz Kurzemes ielu un pārliecināties, ka braukšana Kurzemes ielā nav droša. Proti, remontdarbu dēļ briesmām pakļauti gan braucēji, gan gājēji. Turklāt vairākkārt pārraktajā brauktuvē radušās bedres, kurās var sabojāt mašīnu. Tukuma dome uzlabojumus sola tuvākajās dienās.
Raibā lenta neaizstāj zīmi
Vīrietis stāstīja, ka tik apjomīgi remontdarbi, lai arī pabeigti, bez nekādām brīdinošām norādēm pakļauj briesmām gan autovadītājus, gan gājējus:
– Pirmkārt, bruģa materiāli ietves ierīkošanai salikti ielas malā, taču nav nevienas norādes, kas aicinātu autovadītājus uzmanīties un brīdinātu par daļēji aizņemto brauktuvi. Diez vai sarkanbaltā lenta, kas tur aplikta un ko vietām vējš norāvis, var aizstāt ceļa zīmi.
Otrkārt, vieta, kur nesen ierīkoja komunikācijas, gan ir aizbērta, taču šķembas no tās jau braucot izsistas. Turklāt autovadītāji brauc iespējami tuvu viduslīnijai vai pat iebrauc pretējā braukšanas joslā. Bet kuru vainos, ja notiks avārija?
Rīgā un citur redzēts, ka remonta laikā brauktuvi sadaloša līnija tiek uzlīmēta vai uzkrāsota dzeltenā krāsā atbilstoši brauktuves platumam, tātad, ja viena ielas daļa ir izrakta, pārvieto arī sadalošo līniju.
Treškārt, nesen Kurzemes iela divās vietās pārrakta – lejpus Smilšu ielas un pretī topošajam veikalam «Elvi», taču nekādas norādes par to, ka uz ielas būtu remonts, nav, arī zīmes, kas brīdinātu, nav. Domāju, ka šādos apstākļos grūti runāt par drošību, jo vispirms jādomā, kā nesalauzt automašīnu daudzajās izraktajās, bet kārtīgi neaizbērtajās vietās.
Zīmes uzliktas
13. martā novērtējām situāciju. Patiešām pirms tās vietas, kur tiek ierīkots bruģis, nekādas norādes par darbiem nebija; arī tajās vietās, kur iela divreiz pārrakta, ne. Tanī pat laikā izraktajās vietās pēc katra pāri braucēja šķembu palika arvien mazāk, atklājot asās pārzāģētā asfalta malas.
Savukārt pie iebrauktuves «Elvi» (raugoties no centra puses) svaigi uzlikts ātruma ierobežojums 30 km/h un zīme par nelīdzenu ceļu. Diemžēl aiz bruģa materiālu kaudzēm un strādājošajiem vīriem tās pa gabalu nebija pamanāmas. Bet virzienā no Pavārkalna puses nekādu brīdinošo zīmju nebija. Tieši tāpēc bijām liecinieki tam, ka vairāki transportlīdzekļi, nepārsniedzot atļauto ātrumu, diezgan sāpīgi izbaudīja Kurzemes ielas rakumus. Daži autovadītāji no šķēršļa izvairījās, apbraucot to pa zālienu.
Tukuma domes komunālinženiere Leonarda Koršunova pastāstīja, ka braukšanas ātrumu ierobežojošās ceļa zīmes tikko uzliktas. To, vai tās labi redzamas, viņa solīja pārbaudīt. Tuvākajās dienās ar auksto asfalta masu aiztaisīs arī pārrakto ielu (šajās vietās no maģistrālā vada tika izveidoti kanalizācijas pieslēgumi privātmājām).
Jāpiebilst, ka Kurzemes ielas izrakto malu, kur ierīkoja maģistrālo kanalizācijas vadu, sakārtos, kad tajā pat vietā ierīkos velobraucēju un gājēju celiņu.