VAS «Latvijas valsts ceļi» ir izvērtētas finanses un noteikts, kādus valsts ceļus remontēs tuvākā laikā.
Remontēs ceļus 14 km garumā
Kā mūs informēja uzņēmuma Kurzemes reģiona Tukuma nodaļas vadītājs Harijs Lācars, tad 2009. gadā novadu atbalsta programmā paredzēts remonts Pūres – Kaives ceļam 0,9 km garumā, sākot no A10 līdz dzelzceļa pārbrauktuvei. Pašreizējam sabrukušajam melnajam grants segumam uzklās vidēji 4 cm biezu asfaltbetona segu ar virsmas apstrādi un plānotās izmaksas ir 97 500 latu. Faktiskā cena būs zināma pēc konkursa rezultātiem.
Novadu atbalsta programmā ceļam Līgas – Zentene – Rideļi (no Līgām līdz pagriezienam uz Cēri) paredzēts remonts 4,16 km garumā: uz esošā grants seguma tiks izbūvēts šķembu pamats un asfaltbetona segums vienā kārtā. Tam plānotā cena ir 628 300 latu. Abi ceļi atbilst Tukuma rajona novadu izveidošanas un uzņēmējdarbības attīstības prioritātēm, kas apstiprinātas rajona padomē.
2009. gadā paredzēts veikt asfalta segas remontu autoceļam P128 Sloka – Talsi divos posmos: Bigauņciemā un no Ragaciema līdz Gausajai jūdzei – kopā 8,5 km garumā. Paredzēts ieklāt asfaltbetonu divās kārtās. Konkursā tiesības remontēt 6,7 km Ragaciema ceļa posmu ir ieguvusi SIA «Šlokenbeka», kas darbus veiks par Ls 461 935. Otru posmu 1,8 km garumā Bigauņciemā remontēs konkursā uzvarējusī SIA «CTB» par Ls 161 516. Lai iegūtu darbu abos objektots, konkurss bijis liels – piedalījās piecas nopietnas firmas. No tā varam secināt, ka pašreiz Latvijā ceļu būves firmām nav darba pietiekošā apjomā un ir jāpacīnās, lai iegūtu pasūtījumu.
Uzturēšanas darbi ceļiem ar melno segumu
Tuvāko triju gadu laikā ceļiem ar melno segumu paredzēts veikt uzturēšanas darbus – 2009. un 2010. gadā vienkāršo virsmas apstrādi veiks autoceļam P98 Jelgava – Tukums divās vietās – 3,9 km un 8,1 km garumā (posmos no A9 līdz Lanceniekiem un no A10 līdz gandrīz Slampei). 2010. gadā virsmas apstrāde, ieskaitot vietām profila labošanu, paredzēta ceļam P130 Līgas – Kandava – Veģi posmā no Kandavas luksofora līdz autobusu pieturai «Mācītājmāja» un no Čāpuļu kalna līdz Plostiem kopā 5,8 km garumā. 2011. gadā ceļam V1474 Plosti – Pūces virsmas apstrāde paredzēta no autobusu pieturas Dzilnas līdz Pūcēm kopā 6,0 km garā posmā. Šajā pat gadā virsmas apstrāde paredzēta autoceļam V1446 Tukums – Milzkalne – Smārde – Slampe posmā no Milzkalnes līdz Valgumam un no Smārdes līdz Ventspils šosejai A10 kopā 7,8 km garumā.
Uzturēs arī grants seguma ceļus
Savukārt no 2009. līdz 2010. gadam ceļiem ar grants segumu uzturēšanas darbus paredzēts veikt šādeim ceļiem: P109 Kandava – Saldus posmā no Valdeķiem līdz Zemītei un no Zemītes līdz Zantei un Saldus rajona robežai. 2011. gadā – P121 Tukums – Kuldīga posmā no Vānes līdz Kuldīgas rajona robežai un no Zemītes līdz Pūcēm. Minētajiem ceļiem paredzēta ceļa klātnes profilēšana, grants seguma atjaunošana visā garumā, ceļa sāngrāvja tīrīšana atsevišķos posmos, bojāto caurteku nomaiņa.
Melnie punkti un citi darbi
2009. vai 2010. gadā (atkarībā budžeta iespējām) paredzēta autoceļa Rīga – Liepāja 38,4. km «Apšupes» dzelzceļa pārvada rekonstrukcija. Tāpat arī ceļa V1445 Tukums – Kandava «Abavniekos» – Abavas tilta periodiskas uzturēšanas darbi: margu, barjeru, konusu, gājēju ietvju un tilta brauktuves segas remonts.
Mūsu rajonā ir divi izteikti melnie punkti, kur krustojumus nepieciešams pārbūvēt par apli: viens ir A10 un P98 ceļa krustojums (Rīga – Ventspils un Jelgava – Tukums) ceļu krustojums, jo šeit notiek neskaitāmas avārijas ar smagām sekām. Taču šī rekonstrukcija neveicas tāpēc, ka ir grūtības ar apļa izbūvei nepieciešamās zemes iegādi no īpašniekiem. Otrs melnais punkts vai bīstamā vietā ir Tukums – Engure un Jūrmala – Talsi (P128 un P131) ceļu krustojums, kur 2009. gadā paredzēts veikt rekonstrukciju un pārbūvēt to par apli. Konkursā lētāka cena bija SIA «Aizputes ceļinieks»: Ls 521 472, piedalījās arī vēl divas citas firmas – SIA «Šlokenbeka» un SIA «Unionasphalttehnik». Pašreiz notiek projektēšanas darbi A10 un P130 krustojumam (pagrieziens uz Kandavu un Cēri). Notiek arī ceļa P121 Tukums – Kuldīga posma no Grenču skolas līdz Zemītei projektēšana. Ja izdosies, tad par Eiropas naudu paredzēta minēta ceļa posma rekonstrukcija pēc 2010. gada.
Bez jau minētajiem darbiem visu gadu notiek 858 km Tukuma rajona valsts autoceļu ikdienas uzturēšanas darbi, kurus pēc septiņu gadu līguma līdz 2014. gadam veiks VAS «Latvijas autoceļu uzturētājs» Tukuma ceļu rajons. 2008. gadā izpildāmo darbu apjoms Ls 2 144 000. 2009. gadā Tukuma rajona valsts autoceļu ikdienas uzturēšanai ir ieplānoti Ls 2 323 000, no tiem – Ls 937 000 plānoti ziemas uzturēšanai, Ls 981 000 – asfalta un grants segu uzturēšanai, Ls 256 630 – ceļu kopšanai, Ls 73 670 – satiksmes organizācijai (ceļa zīmes, brauktuves apzīmējumi u. c.), Ls 40 500 – tiltu un caurteku uzturēšanai, Ls 33 800 – autoceļu apsekošanai. Protams, atkarībā no laika apstākļiem, ziemā faktiski paveiktie darbi var atšķirties no plānotajiem. Līdz ar to pēc ziemas tiek veiktas korekcijas vasaras darbos, jo gada kopējais budžets nemainās.
Apsveicami, ka tik plāni pilnveidotos drīzumā!
un kad kersies klat pie cela tukums-lestene????jus zinat kada stavokli ir cels?man maja ir cela mala lestenes pagasta.vasara tur nav iespejams dzivot,ja nu vienigi uzvelkot gazmasku,jo putekli ir drausmigi.ka lai dzivo berni?vieniga izeja ir sedet istaba un ara neiet.
vaig iet uz baznicu.Tad LESTENĒ būs ceļi