Kādēļ veloceliņš šķērso brauktuvi?

– Kurzemes ielā, kur jau ierīkota ietve un veloceliņš, ievēroju, ka tas no vienas ielas puses pārlec uz otru. Un tā divas reizes. Kāda gan jēga no satiksmes drošības projekta (ja atceros, tāds bija ERAF projekta nosaukums), ja tagad braucējam jāšķērso maģistrālā iela, turklāt – divas reizes.

– Kurzemes ielā, kur jau ierīkota ietve un veloceliņš, ievēroju, ka tas no vienas ielas puses pārlec uz otru. Un tā divas reizes. Kāda gan jēga no satiksmes drošības projekta (ja atceros, tāds bija ERAF projekta nosaukums), ja tagad braucējam jāšķērso maģistrālā iela, turklāt – divas reizes.

Var saprast, ka Mednieku ielas iebrauktuve ir plata un arī to šķērsot nav droši, bet vai tad autobusiem vajag tika lielu vietu, lai iegrieztos? Kā tad tie iegriežas citos krustojumos? Turklāt šajā krustojumā plūsmas vienalga vajag regulēt, jo tagad ļoti bieži nevar saprast, no kurienes mašīnas izbrauc – no Mednieku ielas, Pavārkalna ielas vai pāri kalniņam no Smilšu ielas mikrorajona. Domāju, ka šāda veloceliņa mētāšana nav droša tiem cilvēkiem, kas to izmantos. Šajā gadījumā dome atkal padomājusi par transportlīdzekļiem, nevis par cilvēkiem, lai gan vajadzēja būt otrādi.

Redakcija: Tukuma domes priekšsēdētājs skaidroja, ka šis krustojums ar Mednieku ielu tiešām ir liels un garš, tāpēc arī veloceliņu šajā vietā izveidot nevarēja. Vienīgā iespēja, kā transporta kustību sakārtot, ir krustojumu nomarķēt: "Protams, vai šī iebrauktuve vajadzīga tik plata, arī ir jautājums. Otra lieta – no sākuma nebijām domājuši Pavārkalna dīķi padziļināt, un bija skaidrs, ka dīķa malā ietvi izveidot nevar, bet tagad, izstrādājot projektu, ir ideja dīķi pie ceļa nedaudz piebērt un ielikt caurteku. Varbūt šajā vietā varēja turpināt ietvi. Tagad tiešām iznāk, ka celiņš divreiz maina virzienu, bet citas iespējas nebija."

Komentāri

  1. tas tieshaam ir murgs.kas tie par tukshpauriem kas ko taadu izdomaa?!treshaas klases skolnieks buutu gudraaks un taisiitu celinju par vienu pusi,nevis divreiz lieki shkersot shoseju.nevajag tikai te pljuutiit,ka trauceeja kautkaads diikis vai mednieku iela.

  2. Tiešām tie ir tukšpauri. Kā lai no šī celiņa es nogriežos uz Tirgus ielu?????

  3. Lamāties, jau nevajag! Bet jautājums vietā cik izmaksāja tā ietve ar velo celiņu otrpuss ielai? Kur tad būtu drošāk riteņbraucējam šķērsot ielu, pa maģistrālo vai šķērsielu!!!?
    Neēsmu vel izmanrtojis šo veloceliņu, bet Jelgavas ielas velo ceļiņš neatbilst vajadzībām, kaut cik saprotu ka atbilstot normatīviem. Pilsētas Domes amatpersonas jau tā arī neatbildēja uz jautājumu pēc būtības, tādēļ jau aizverts diskusijas un jautājumu sadaļa. Atgriežoties pie velo celiņiem tad jautājums par Lielā ielā esošo vai ceļa zīmes stabus nebija jānovieto attālāk no ietves un žoga malas, velosipēdu stūres platumi ir dažādi un nav jēgas man pārvietoties ar velosipēdu ja ik palaikam jānokāpj jo lai pārstumtu velo pāri aigstajai malai un apstātos lai uzmanīgi pabrauktu garām stabiņam. Nomarķējiet velo celiņus uz seguma, jo gājējiem nav vadītāju apliecības un tie nesaprot ka pa velo celiņu pārvietojas un priekšroka ir velosipēdistiem.

    Protams paldies par to ka ir domāts par pilsētas sakopšanu, bet to būtu jādara daudz uzmanīgāk un ieklausoties sabiedrības balsī. Tā sanāk esam tukšā skaņa.

    Un jautājums, vai Domes darbinieki paši ir braukuši pa velo ceļiņiem pirms pieņēma tos eksplotācijā!

    Atkārtošos, jā tie Var būt atbilst normām, bet neatbilst reāli tā izmantošanai.
    Piemēram reti es redzu velosipēdistus izmantojot Jelgavas ielas velo celiņu vairāak tiek izmantota brauktuve, vai dažreiz pretējā pusē esošā ietve. Personīgi es arī neizmantoju velo celiņu Jelgavas ielā tādēļ ka esmu jau vienu priekšējo riepu velosipēdam sabojājis. Izmantoju brauktuvi uz pilsētu, bet augšā pa gājēju ietvi uz Jauntukumu ceļa labajā pusē.
    Tātad vai velo ceļins tiešām ir atbilstoš, jā var jau piespiest velosipēdistus to izmantot pēc CSN, APK punktiem, bet vaitas būs morāli pareizi!?

  4. Pievēršot lielāku uzmanību, teikšu tā: Vai tiešām mums ir tik "gudras, izglītotas" personas atbildīgas par pilsētas drošību!?
    Tik daudz cik ietve ar veloceliņu ielīda tai pus ceļam varēja būt brauktuve un veloceliņš varētu turpināties tālāk. Bet par to muļķību saistībā ar plašo krustojumu, priekš tā ir ceļu satiksmes noteikumi.

    Tiešām pasakiet, ka tas kas šobrīd ir drošāks un labākais risinājums?

  5. Man savukārt neapmierina tas fakts, ka nav tā īsti atkal padomāts par kājāmgājējiem: kā Veļķu mikrorajona iedzīvotājiem šķērsot Talsu ielu, lai "trāpītu"uz jaunizveidoto ietvi un veloceliņu?! Vai bija grūti ierīkot gājēju pāreju? Un kāpēc avīzē Leksis liek mums rakstīt kaut kādus lūgumus kaut kādai komitejai?! Nu sviesc galīgs! Es taču neprasu ierīkot ietvi pie savas mājas!!!! Uzaicinu domes darbiniekus pastaigāties apmēram ap 7.20 pa šo Talsu un Kurzemes ielu krustojumu- respektīvi pamēģināt no Pilskalna ielas aiziet uz Raiņa ģimnāziju, 2.vidusskolu u.t.t. Vai varat to izdarīt piemēram novembrī tā ap 18, kad bērni dodas no dažādiem pulciņiem mājās. Brīdinu- ja mēģināsiet "pārskriet" pāri pa Talsu ielu lai tiktu uz jauno ietvi, iepriekš apkarinieties ar atstarotājiem un sprintera cienīgā ātrumā nesieties pāri, ja paveiksies būs labi! Jo mašīnas tur brauc ļoti ātri pa kalnu lejā! Varat vēl pamēģināt cilpot pa Talsu ielas malu gar dziļo novadgrāvi, bet jāuzmanās atkal no mašīnām- daža laba neredz asfalta malu un dragā pa to pašu šauro joslu kur iesiet jūs. Varbūt skarbi skan kungi, bet bērns tiešām jūtas apdraudēts šajā posmā kur satiksme ir intensīva. Un nevajag šeit atsaukties uz pilsētas autobusu- tas šo Veļķu daļu neskar! Cena par biļeti ar nav nekāda mazā, tāpēc ar to jārēķinās, ka skolnieki iet un ies uz skolu un no tās.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *