Jauna trase motosportistiem!

28. septembrī ar motokrosu «Rusas kauss» tiks iedzīvināta jauna trase Jaunpils pusē, kas patiesībā jau gadu desmitiem bijusi iecienīta motobraucēju treniņu vieta. Vairāk par to, kas pamudinājis rīkot sacensības, laikrakstam pastāstīja vietējie motosporta entuziasti Jānis Eisaks un Vairis Koškins (z/s «Rusas» komandas treneri; Vairis arīdzan trases saimnieks).

28. septembrī ar motokrosu «Rusas kauss» tiks iedzīvināta jauna trase Jaunpils pusē, kas patiesībā jau gadu desmitiem bijusi iecienīta motobraucēju treniņu vieta. Vairāk par to, kas pamudinājis rīkot sacensības, laikrakstam pastāstīja vietējie motosporta entuziasti Jānis Eisaks un Vairis Koškins (z/s «Rusas» komandas treneri; Vairis arīdzan trases saimnieks).

Stāsts par vienkārša karjera evolucionēšanu līdz sacensībām piemērotai trasei ir šāds: sen senos laikos uz Tukuma un Dobeles rajona robežas (apmēram 2,5 km no Jaunpils centra) atradies kalns, kas savulaik norakts un tā vietā palicis karjers ar motobraukšanai piemērotu reljefu. Vecākās paaudzes motofani tur gonkojuši ar ižiem un javām, lēnu garu gadu gaitā pilnveidojuši trasi dažādiem tramplīniem, līdz šodien karjeru varot uzskatīt par ideālu vietu gan motokrosam, gan tā skatītājiem. Ideālu tādā ziņā, ka apmēram 1,5 km garo trasi 3 ha platībā gandrīz simtprocentīgi var vērot kā amfiteātrī, no jebkuras karjera malas. Otrkārt, pateicīgs esot grunts sastāvs trasē – esot gan māls, gan mālsmilts un smilts.

– Nav kā Aizputē, kur trasē tikai cietie māli – džeki trenējas, bet, kad aizbrauc uz Ainažiem, kur grants pamats, pabraukt vispār nevar. Pie mums ir dažādas gruntis, un trasē iekļauti visi vajadzīgie elementi – gari un augsti tramplīni, kā arī ātrumposmi. Par to, ka trase laba, liecina tas, ka ik nedēļu te sabrauc trenēties motosporta entuziasti pat no Rīgas un Ventspils, – tā J. Eisaks. Viņš arī atzīst, ka Tukumā reāli skatāmu sacensību neesot, jo trase par cietu un akmeņainu – neesot tāda brauciena, kad kāds nepārsistu riepu, tālab liela daļa atsakoties braukt uz sacensībām mūsu rajonā gan finansiālu apsvērumu pēc, gan – baidoties sagandēt veselību.

Tiktāl par trases vēsturi, taču sacensību "vaininieks" esot Māris Karstais.

V. Koškins:

– Kolēģis un mans audzēknis, motobraucējs Māris Karstais guva vairākas traumas pēc kārtas – divas reizes nopietni sadauzīja plecu un kāju salauza – bija jāpaguļ slimnīcā, taču viņš ir aktīvs cilvēks, un sāka mudināt, ka jārīko sacensības. Trase taču it kā gatava! Teicu: "Okei! Pašam nav laika kārtot visus papīru kalnus atļaujām, bet, ja vari dabūt to gatavu – uz priekšu!" Šī saruna notika apmēram septembra vidū, taču pēc tam gadījās veiksmīga sakritība – Latvijas Motosporta federācijai 28. septembrī bija paredzētas sacensības Ozolniekos, taču kaut kādu iemeslu pēc tās atcēlās, tālab bija iespēja rīkot sacensības šeit. Visu nācās darīt ļoti lielā steigā.

Tā 28. septembrī notiks «Aizupju» trases atklāšanas sacensības – būs atklāšanas brauciens, kurā piedalīsies pilnīgii visi dalībnieki, tostarp, klubi ar karogiem. Aicinām visus interesantus. No savas puses solām labu laiku (ir sarunāts Tur, Augšā).

Komentāri

  1. Ev ev ev!!! cikos sākās un kur īsti tas notiek??? varētu aizlaizt uzmest aci.

  2. pingvinam,
    iebraucot jaunpilii,krustojumaa griezies pa kreisi,izbrauksi cauri jaunpilij,tad uzreiz celjsh pa labi,kaadi dazhi km pa granteni,un tur jau ar buus.
    nu te jau rakstiits, 28 septembrii:)

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *