Japānā būvēs visgarāko dzelzceļa trasi vilcieniem uz magnētiskā spilvena

Japānas kompānija "Japan Railways" nākusi klajā ar plānu būvēt pasaulē visgarāko ātrgaitas dzelzceļa trasi vilcieniem uz magnētiskā spilvena, trešdien ziņo Japānas plašsaziņas līdzekļi.

Japānas kompānija "Japan Railways" nākusi klajā ar plānu būvēt pasaulē visgarāko ātrgaitas dzelzceļa trasi vilcieniem uz magnētiskā spilvena, trešdien ziņo Japānas plašsaziņas līdzekļi.

"Jaunais magnētiskais dzelzceļš "Linear", kas savienos Tokiju ar Nagojas pilsētu, tiks ierīkots faktiski taisnā līnijā, kas dos iespēju vēl vairāk saīsināt ceļā pavadīto laiku," teikts kompānijas oficiālajā paziņojumā presei.

Vilcienu maksimālais ātrums pagaidām netiek minēts, taču jau ir zināms, ka pasažieriem, lai pārvarētu 290 kilometru attālumu starp abām pilsētām, ceļā būs jāpavada 40 minūtes, un tas būs divas reizes mazāk, nekā pašlaik kursējošajos vilcienos. Kompānija ir pārliecināta, ka jaunais dzelzceļš varēs sekmīgi konkurēt ar aviomaršrutiem.

"Japan Railways" paziņojumā presei arī teikts, ka otra atšķirīga jaunā dzelzceļa iezīme būs tās izvietojums taisnā līnijā pāri kalnu grēdām Japānas centrālajā daļā.

Saskaņā ar kompānijas plāniem dzelzceļa būve tiks pabeigta līdz 2025.gadam, bet projekta izmaksas sasniegs aptuveni piecus triljonus jenu (21,6 miljardi latu). Turklāt kompānijas vadība nolēmusi nelūgt palīdzību valsts kasei, "lai izvairītos no kavēšanās projekta realizācijā".

Magnētiskā spilvena tehnoloģija izslēdz berzi starp vagonu riteņiem un sliedēm, jo vilciens ar magnētiskā lauka palīdzību tiek "pacelts" virs sliedēm. Pirmie pēc šī principa būvētie vilcieni parādījās jau pagājušā gadsimta astoņdesmitajos gados.

Vispazīstamākais no tiem ir tikai 30 kilometrus garā trase, kas savieno Šanhajas lidostu "Pudun" ar pilsētas centru un kurā vilcienu ātrums sasniedz 430 kilometrus stundā. LETA RIA Novosti

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *