Izglītības darbinieku konference Tukuma 2. pamatskolā

Tukuma 2. pamatskolā norisinājās gadskārtējā izglītības darbinieku konference, kurā piedalījās Tukuma, Jaunpils un Engures novada skolu direktori, direktoru vietnieki, arodorganizāciju un metodisko apvienību vadītāji, kā arī pašvaldību vadītāji. Sanāksmē skolotājus pirms jaunā mācību gada sveica gan novadu vadītāji, gan izglītības un zinātnes ministre Tatjana Koķe.

Tukuma 2. pamatskolā norisinājās gadskārtējā izglītības darbinieku konference, kurā piedalījās Tukuma, Jaunpils un Engures novada skolu direktori, direktoru vietnieki, arodorganizāciju un metodisko apvienību vadītāji, kā arī pašvaldību vadītāji. Sanāksmē skolotājus pirms jaunā mācību gada sveica gan novadu vadītāji, gan izglītības un zinātnes ministre Tatjana Koķe.

Slēgtas 65 skolas, process turpinās

Uzrunājot sanāksmes dalībniekus, ministre informēja par situāciju izglītības jomā, paveikto un perspektīvām, kā arī aicināja padomāt par to, kas notiek ar cilvēku izglītības sistēmā.

T. Koķe atzina, ka šobrīd akcentējami divi galvenie uzdevumi – stabilitāte un kvalitāte: "Pagājis gads, kopš ieviesta reforma "nauda seko skolēnam", un tas noticis apstākļos, kad plānotais finansējums skolām samazināts. Taču šo darbu mēs uzraugām un varam secināt, ka rezultāts pamazām tiek sasniegts, gan nodrošinot kvalitāti, gan programmu dažādību, lai skolēns tieši tādēļ nāktu mācīties uz konkrēto skolu. Savukārt skolotājam jāstrādā ar tādām darba metodēm, kas skolēnu piesaistītu. Jāteic gan, ka šogad finansējuma apjomu atkal izdevies palielināt." Ministre stāstīja, ka skolēnu skaita samazinājuma un nepietiekamas izglītības kvalitātes dēļ pagājušajā gadā slēgtas 57 skolas, bet šogad – astoņas, taču šis process turpināsies, jo arī turpmāk būšot jādomā par resursu efektīvu izmantošanu, piemēram, lai skolas uzturēšanas izdevumi nebūtu lielāki par finansējumu skolēniem un skolotājiem. Priecīgā ziņa esot tāda, ka šajā gadā pieaudzis skolēnu skaits sākumskolās, tomēr joprojām samazinās vidusskolēnu skaits – tādēļ var nākties apvienot vidusskolas. Par to, ka līdzšinējās skolu reorganizācijas devušas rezultātus, liecinot centralizēto eksāmenu rezultāti apvienotajās skolās, kas esot labāki nekā līdz šim.

Plānojot darbu, ministre ieteica skolās darba rezultātus panākt nesteidzīgi: "Neskrieniet, neķerieties pie jauniem uzdevumiem, bet rūpīgi pārdomājiet paveikto, izanalizējiet mācību darba rezultātus, lai redzētu, kādi jūs esat un kā virzīties tālāk. Tāpat nopietni jādomā, kas notiek ar cilvēku izglītībā un kā bērnus izglītības sistēmām nepazaudēt – pamatskolu posmā no iestāšanās brīža līdz beigšanai tiek pazaudēti 15%, profesionālajā apmācībā – 6%, bet vidusskolās – 8% skolēnu. Nav šaubu, ka viena daļa izbrauc no valsts, pārceļas uz dzīvi citur, bet kādai daļai skolā nav atradusies vieta. Mēs esam lepna un spēcīga valsts, bet mēs arī esam maza valsts, mums katrs bērns ir svarīgs, nevaram atļauties viņus pazaudēt." Ministre atzina, ka izglītības politikas jomā vairāk domās par sociālās korekcijas klasēm, karjeras izvēli, turklāt jau šajā gadā pieaudzis to skolēnu skaits, kuri pēc pamatskolas devušies mācīties profesiju. Runājot par kvalitāti, Koķe uzsvēra: "No mums gaida ne vien zinošos, bet protošus un varošus audzēkņus, un par to jādomā gan mācību saturā, gan metodēs. Mums jāmāca bērniem sacensība, jo jauniešiem būs jākonkurē, un sadarbība, jo daudz vairāk var izdarīt kopā nevis atsevišķi."

Saka paldies par darbu

Sanāksmē par panākumiem valsts mācību priekšmetu olimpiādēs un zinātniski pētniecisko darbu konkursā sumināja: Engures vidusskolas skolēnus Simonu Balašovu, Reini Kalnozolu, Lauru Bēricu un skolotājus Ilzi Kalnozolu un Mārīti Bērziņu, Tukuma Raiņa ģimnāzijas skolēnus: Arni Kalniņu, Juriju Lukmanu, Ingu Drudzi, Oskaru Kupču, Kristiānu Melni, Zani Ozoliņu, Viju Pivovarčiku, Zani Lanku, Zani Zagorsku, Terēzi Telšovu, Lindu Vorzu, skolotājus: Jāni Sproģi, Astrīdu Samoviču, Gundu Kupču, Maiju Lanku, Ludmilu Reimati, Vaivu Zirdziņu, Evitu Grīnbergu; Tukuma 2. pamatskolas skolnieci Montu Zimerti un skolotāju Sandu Zimerti, Zemgales vidusskolas skolnieci Sintiju Krūmiņu un skolotāju Gunti Skuju. Par ieguldījumu Skolēnu dziesmu un deju svētku rīkošanā sumināja skolotājus: Tukuma Raiņa ģimnāzijas skolotājas Rasmu Valdmani un Ingunu Kaļķi; Tukuma 2. vidusskolas skolotājus Armandu Krievu, Vēsmu Kaņepi, Sņežanu Tišleri; Tukuma E. Birznieka-Upīša 1. pamatskolas skolotājas Tamāru Balodi un Valdu Liepiņu; Tukuma 2. pamatskolas skolotājus Ritmu Zāģeri, Gitu Vanagu un Juri Pogu; Tumes vidusskolas skolotājus Sanitu Apini, Guntu Kreceri un Oskaru Laugali; Tukuma Mākslas skolas skolotājas Silvu Liepu, Māru Gredzenu, Ilzi Pauliņu, Guntu Čivli; Slampes kultūras pils deju skolotāju Intu Strautmani; Pūres pamatskolas skolotājus Velgu Dekteri, Ingu Kļaviņu-Zariņu, Dairi Eimani, Aivu Šuspāni; deju grupas «Demo» vadītāju Lieni Bēniņu; Irlavas vidusskolas skolotāju Kasparu Reihmani; Jaunpils vidusskolas skolotāju Mārīti Kabaku; Engures vidusskolas skolotājas Daci Lāci un Līgu Bulgaču; Lapmežciema pamatskolas skolotājas Andru Mančasu un Benitu Egli; Smārdes pamatskolas skolotāju Ievu Krūmiņu, kā arī Engures Mūzikas un mākslas skolas skolotājas Gitu Andersoni un Inu Selivanoviču.

Jauni skolotāji un direktoru vietnieki

Katru gadu izglītības darbinieku sanāksmē sumina gan jaunus direktorus, gan viņu vietniekus, gan jaunos skolotājus. Šogad darbu Zemgales vidusskolā sāks Liene Učelniece, viņa būs direktora vietniece un sākumskolas skolotāja. Tukuma Mākslas skolā ir divi jaunie skolotāji – Kristaps Helvigs un Jānis Segliņš; par direktora vietnieci Tukuma 2. pamatskolā strādās Dina Putniece, bet direktores vietniece Engures Mūzikas un mākslas skolas vizuāli plastiskās mākslas programmā būs Evita Trapočka.

Labākās no labākajām

Katru gadu Izglītības pārvalde izvērtē skolēnu sasniegumus olimpiādēs un zinātniski pētniecisko darbu konkursos. Šogad Tukuma, Engures un Jaunpils novada skolas tiek vērtētas četrās nominācijās (zinātniski pētnieciskā darbība un olimpiādes sākumskolā, pamatskolā un vidusskolā) un trijās grupās atbilstoši skolēnu skaitam. «Skolēnu zinātniski pētnieciskā darbībā» 1. vieta – Tukuma Raiņa ģimnāzijai, 2. – Engures vidusskolai, 3. – Zemgales vidusskolai; olimpiāžu rezultātos sākumskolā: A grupā: 1. – Tukuma 2. pamatskola, 2. – Tukuma 2. vidusskola, 3. – Tukuma E. Birznieka-Upīša 1. pamatskola; B grupā: 1. – Engures vidusskola, 2. – Tukuma 3. vidusskola, 3. – Zemgales vidusskola; C grupā: 1. – Milzkalnes sākumskola, 2. – Pūres pamatskola, 3. – Lapmežciema pamatskola; olimpiāžu rezultātos pamatskolā: A grupā: 1. – Tukuma 2. pamatskola, 2. – Tukuma 2. vidusskola, 3. – Tukuma E. Birznieka-Upīša 1. pamatskola; B grupā: 1. – Tukuma Raiņa ģimnāzija, 2. – Engures vidusskola, 3. – Jaunpils vidusskola; C grupā: 1. – Tukuma 3. vidusskola, 2. – Lapmežciema pamatskola, 3. – Smārdes pamatskola; olimpiāžu rezultātos vidusskolas posmā: A grupā: 1. – Tukuma Raiņa ģimnāzija, 2. – Tukuma 2. vidusskola; B grupa: 1. – Engures vidusskola, 2. – Jaunpils vidusskola, 3. – Zemgales vidusskola.

Zemgales vidusskola – Latvijas nākotnes skola

Šādu vārdus izglītības un zinātnes ministre T. Koķe ierakstīja Zemgales vidusskolas Viesu grāmatā. Apskatot vairāku gadu laikā pamatīgi atjaunoto izglītības iestādi, kas īsteno iekļaujošās izglītības programmas bērniem ar speciālām vajadzībām un mācīšanās grūtībām, viņa uzteica gan direktora Vladimira Skujas, gan pašvaldības veikumu, gan spēju piesaistīt Eiropas Savienības līdzekļus. Viņa arī uzteica šīs skolas skolēnu labos panākumus centralizētajos eksāmenos.

Šobrīd telpas skolā pilnībā pielāgotas bērniem invalīdiem – ērti gaiteņi un klases (24 mājiņas pilnībā atjaunotas), nav sliekšņu, ir ērtas sanitārās telpas, nodarbību telpas pagarinātas grupas bērniem, kabineti psihologam un citiem speciālistiem, kā arī atsevišķām nodarbībām. Kapitāli izremontēta sporta zāle, kurā vēl pirms pāris gadiem ziemā bijuši plus divi grādi, īstenots dabaszinātņu mācīšanas projekts, kura ietvaros kapitāli izremontēti un tikpat kā labiekārtoti ķīmijas, fizikas un citi kabineti.

Kā stāstīja skolas direktors V. Skuja, skolā šajā gadā mācīsies 320 skolēni, tostarp 36 pirmajā klase. Iekļaujošajās programmās iesaistīts ap 30 skolēnu, no kuriem daudzi skolā mācās jau vairākus gadus. Direktora vēlme un vienlaikus lūgums ministrei – krīzes laikā saglabāt iekļaujošo programmu nosacījumus, piemēram, palīgskolotājus, bez kuru atbalsta šādas programmas īstenot būtu neiespējami, tāpat sociālā pedagoga psihologa, un citu speciālistu darba vietas.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *