Informatīvajā ziņojumā analizē skolēnu sekmību

Vispārējās pamatizglītības pakāpi pēdējos gados sekmīgi beidz vairāk kā 97% no 9. klases skolēniem, bet vispārējās vidējās izglītības pakāpi sekmīgi absolvē vairāk kā 99% no 12. klases skolēniem. Arī vakara (maiņu) skolas pēdējos gados uzrādījušas izaugsmi – 2010./2011. mācību gadā 92,6% no 12.klases skolēniem sekmīgi ieguva atestātu par vispārējo vidējo izglītību. Vērtējot tālākās izglītības izvēli pēc pamatizglītības ieguves, secināts, ka vairāk jauniešu izvēlas profesionālās izglītības iestādes, kas atbilst plānotajam un ir pozitīvi vērtējamas izmaiņas – tie ir daži no secinājumiem Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) sagatavotajā informatīvajā ziņojumā “Par situāciju skolēnu sekmībā vispārējā izglītībā", kas šodien, 2012.gada 3.jūlijā, izskatīts Ministru kabinetā.

Vispārējās pamatizglītības pakāpi pēdējos gados sekmīgi beidz vairāk kā 97% no 9. klases skolēniem, bet vispārējās vidējās izglītības pakāpi sekmīgi absolvē vairāk kā 99% no 12. klases skolēniem. Arī vakara (maiņu) skolas pēdējos gados uzrādījušas izaugsmi – 2010./2011. mācību gadā 92,6% no 12.klases skolēniem sekmīgi ieguva atestātu par vispārējo vidējo izglītību. Vērtējot tālākās izglītības izvēli pēc pamatizglītības ieguves, secināts, ka vairāk jauniešu izvēlas profesionālās izglītības iestādes, kas atbilst plānotajam un ir pozitīvi vērtējamas izmaiņas – tie ir daži no secinājumiem Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) sagatavotajā informatīvajā ziņojumā “Par situāciju skolēnu sekmībā vispārējā izglītībā", kas šodien, 2012.gada 3.jūlijā, izskatīts Ministru kabinetā.

Ziņojumā vēl secināts, ka starptautisko izglītības pētījumu rezultāti rāda – Latvijas izglītības sistēmas kvalitāte ir vidējā Eiropas un pasaules līmenī, taču vērojams izaugsmes trūkums. Lai to sekmētu, IZM sagatavoja un valdība 2012. gada 28. februārī apstiprināja noteikumus Nr.149 “Noteikumi par kārtību, kādā izglītojamie tiek uzņemti vispārējās izglītības iestādēs un atskaitīti no tām, un obligātajām prasībām pārcelšanai uz nākamo klasi", kas paredz obligātus atbalsta pasākumus, lai būtiski samazinātu skolēnu atstāšanu uz otru gadu, īpaši sākumskolas posmā. IZM rūpīgi sekos līdzi jauno noteikumu ieviešanas gaitai un rezultātiem. Tāpat IZM uzraudzīs un veicinās karjeras izglītības sistēmas attīstību, lai palīdzētu jauniešiem labāk apzināties savas spējas, dotības, intereses un darba tirgus pieprasījumu un viņi varētu mērķtiecīgāk izvēlēties atbilstošu tālākās izglītības ceļu, īpaši pēc pamatizglītības ieguves.

Skolēnu sasniegumus ietekmē dažādi faktori, piemēram, mācību procesā izmantotās mācību metodes un mācību procesa organizācijas formas, izmantotie mācību līdzekļi, skolas un apkārtējā vide, kā arī skolotāju sagatavotība mācību priekšmetu standartu ieviešanai. Tāpēc Valsts izglītības satura centram nepieciešams veikt mācību priekšmetu standartu ieviešanas monitoringu, lai izdarītu secinājumus par turpmākajiem uzlabojumiem mācību saturā un izstrādātu priekšlikumus to veiksmīgākai ieviešanai izglītības iestādēs.

Informatīvais ziņojums “Par situāciju skolēnu sekmībā vispārējā izglītībā" sagatavots, lai izpildītu 2008.gadā valdības doto uzdevumu Izglītības un zinātnes ministrijai reizi divos gados iesniegt Ministru kabinetā informāciju par situāciju skolēnu sekmības uzlabošanā.

Ar informatīvo ziņojumu iespējams iepazīties Ministru kabineta mājaslapā:

 http://www.mk.gov.lv/lv/mk/tap/?pid=40245242&mode=mk&date=2012-07-03

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *