Iespēja piedalīties, vērot, izzināt un uzzināt

Tā varētu raksturot Vecāku dienu Kandavas K. Mīlenbaha vidusskolā, kas jau izsenis kļuvusi par neatņemamu tradīciju. Šajā reizē vecākiem visas dienas garumā dota iespēja vērot mācību stundu norisi, bet pēc tam, ja nepieciešams, individuāli tikties ar mācību priekšmetu skolotājiem un klases audzinātāju.

Tā varētu raksturot Vecāku dienu Kandavas K. Mīlenbaha vidusskolā, kas jau izsenis kļuvusi par neatņemamu tradīciju. Šajā reizē vecākiem visas dienas garumā dota iespēja vērot mācību stundu norisi, bet pēc tam, ja nepieciešams, individuāli tikties ar mācību priekšmetu skolotājiem un klases audzinātāju.

Vecāki, skola ir atvērta arī jums!

Šo uzrunu skolas direktore Vēsma Grugule jau 1. septembra informatīvajā konferencē veltīja it visiem vecākam. Ceturtdienas pasākumā vecāku nebija īpaši daudz, bet visi, kuri bija ieradušies, jutās apmierināti. Stundas vērot bija ieradušies ap 40 vecāku. Priecēja, ka interesi par bērnu mācībām izrādīja ne tikai sākumskolas klašu audzēkņu vecāki, kā tas visbiežāk ierasts, bet arī pamatskolas klašu audzēkņu vecāki. Viņi arī uzzināja, ka par skolēnu gaitām skolā var uzzināt arī skolvadības sistēmā «e-klase». Elektroniski izveidotie klases žurnāli, liecības un mācību sasniegumu kopsavilkums sniedz izsmeļošu, pārskatāmu un sistemātisku informāciju par katra bērna sekmēm kopumā. Jāatzīst gan, ka šajā gadījumā izpaliek tiešā saikne, klātesamības faktors, kāds valda savstarpējās tikšanās reizēs – sapulcēs, konferencēs, tematiskās dienās.

Interaktīvā tāfele – daudzpusīgs mācību palīglīdzeklis

Tomēr laiki mainās, un ikdienā ienāk arvien jaunas un jaunas iespējas un mūsdienīgas tehnoloģijas. Kopš šī gada pavasara vidusskola var lepoties ar vērtīgu jaunieguvumu – divām interaktīvajām tāfelēm, ko šobrīd uzskata par vienu no jaunākajiem un aktuālākajiem Latvijā pieejamajiem mācību palīglīdzekļiem. Ar tāfeles pielietojumu mācību procesā un ar to saistītajām iespējām uzskatāmi varēja iepazīties arī vecāki. Un jāteic, ne tikai iepazīties, bet šo iespēju individuāli izmēģināt arī pašiem. Par to rūpes uzņēmās skolotāja Virgīnija Pilāne. "Šī ir ierīce, kas ietver bezgala daudz iespēju un nekad līdz galam nav izdibināma," tā skolotāja vērtēja jaunieguvumu. Gudrā tāfele palīdz izpausties vizuāli, muzikāli un intelektuāli. Tā darbojas komplektā – portatīvais dators, multimediju projektors un pati tāfele.

Uz tāfeles virsmas var strādāt ar plaukstu un pirkstiem, nav jāizmanto ne krīts, ne slapjas lupatas vai švammes. Izvēloties datorā piedāvāto dzēšanas komandu, uzrakstīto vai uzzīmēto iespējams nodzēst ar roku, turklāt, uz tās pēc tīrīšanas nekas nepaliek! Turklāt iespējama uzskates materiālu saglabāšana elektroniskā formātā ar iespēju izdrukāt.

Tā kā skolotājai Pilānei tuvāka ir matemātika, viņa uzskatāmi demonstrēja, kā uz šādas tāfeles konstruēt ģeometriskas figūras, kā veikt mērījumus un matemātiskos aprēķinus. Bet pēc tam ļāva ielūkoties arī vēstures un mūzikas zinātņu daudzpusīgajā informācijas pieejamībā.

Savukārt skolas direktore Vēsma Grugule pastāstīja, ka otra interaktīvā tāfele uzstādīta fizikas klasē. Matemātikas kabineta remonts un tāfeles iegāde bija ieplānota šī gada budžetā, un tā arī pavasarī tika iegādāta, bet par otras tāfeles iegādāšanās iespēju jāpateicas bijušajiem skolas absolventiem. Proti, tieši ar viņu līdzdalību (pavasarī notikušā salidojuma dalības maksu) tika rasta iespēja ar interaktīvo tāfeli aprīkot arī fizikas kabinetu.

Kad atklātā stunda vecākiem pie interaktīvās tāfeles bija galā, sekoja tikšanās ar skolas psiholoģi un sociālo pedagogu.

***

Pēc Vecāku dienā redzētā un dzirdētā domas tiecas izvērtēt attieksmi pret savu lolojumu un rast atbildi kaut uz dažiem, ikdienas steigā dažkārt piemirstiem, bet patiesībā tik būtiskiem jautājumiem. Piemēram, vai es vienmēr uzklausu bērnu, kad viņš kaut ko stāsta? Vai pamanu bērna garastāvokļa maiņu arī tad, kad viņš to skaļi nedemonstrē? Vai esmu iecietīga un protu atturēties no bērna paveiktā kritizēšanas?

Apstiprinošu vai noliedzošu atbildi uzreiz rast ir pagrūti, un jautājumi rosina dziļākām pārdomām: vai savstarpējā saikne vecāki – bērns – skola ir pietiekami cieša, un – ko paši darām, lai to stiprinātu.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *