Iebraukšanu pierobežas stāvlaukumā plāno bez maksas

Satiksmes ministrija (SM) izstrādājusi priekšlikumu, ka kravas automašīnām iebraukšana pierobežas stāvlaukumos būs bez maksas, savukārt finansējums stāvlaukumu izveidei un uzturēšanai tiks iegūti ieviešot ceļa maksu – Eiro vinjeti.

Satiksmes ministrija (SM) izstrādājusi priekšlikumu, ka kravas automašīnām iebraukšana pierobežas stāvlaukumos būs bez maksas, savukārt finansējums stāvlaukumu izveidei un uzturēšanai tiks iegūti ieviešot ceļa maksu – Eiro vinjeti.

Kā informēja Satiksmes ministrijas Sabiedrisko attiecību nodaļas Pārvaldes vecākā referente Tija Ezeriņa, Eiro vinjeti, kura tiks diferencēta atkarībā no pārvadātāja, plānots ieviest no 2009. gada atbilstoši Eiropas Savienības Direktīvai 1999/62/EK par dažu infrastruktūru lietošanas maksas noteikšanu smagajiem kravas transportlīdzekļiem. Šo maksu piemēros visiem komercpārvadātājiem, kas savus pārvadājumus veic ar smago kravas transportu.

Ministrija prognozē, ka kopējie ieņēmumi gadā no ceļu lietošanas maksas varētu būt aptuveni 10 miljoni latu. Šos līdzekļus paredzēts izmantot ceļu infrastruktūras sakārtošanai, kā arī pierobežas stāvlaukumu izveidošanai, uzturēšanai un satiksmes organizācijas nodrošināšanai. Turklāt šie stāvlaukumi piederētu valstij.

Kravas transportlīdzekļu iebraukšana pierobežas stāvlaukumā tiktu regulēta ar ceļazīmēm, nepieciešamības gadījumā stāvlaukumā varētu veikt arī daļu no muitas procedūrām (piemēram, iepriekšējā deklarēšanās).

Paredzēts arī, ka pēc stāvlaukumu nodošanas ekspluatācijā SM, sadarbojoties ar privātajiem uzņēmējiem, ieviesīs iepriekšējo pieteikšanos robežas šķērsošanai (elektroniskā rindas veidošana), izmantojot internetu vai mobilā telefona īsziņas.

Šāds robežšķērsošanas jautājuma risinājums izstrādāts, jo, attīstot pagājušajā gadā apspriestos projektus (maksas stāvlaukumi, kur kravas transportam būtu jāiebrauc obligāti un ko valsts nomātu no privātīpašnieka), SM saskārās ar vairākiem šķēršļiem. Viens no tiem ir autopārvadātāju iebildumi pret šādas papildu maksas ieviešanu, nākotnē paredzamās sarežģītās attiecības ar teritorijas īpašniekiem (par īpašuma piederību pēc nomas līguma beigām), kā arī nomas maksas apmēra pamatotība.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *