EK vēršas tiesā pret Latviju par palīdzības dienesta numura 112 nepilnīgu darbību

Eiropas Komisija (EK) ir iesniegusi prasību Eiropas Kopienu tiesā pret Latviju un Poliju, lai nodrošinātu, ka vienotais Eiropas neatliekamās palīdzības dienesta numurs 112 darbojas nevainojami arī šajās valstīs, informēja EK pārstāvniecībā Latvijā.

Eiropas Komisija (EK) ir iesniegusi prasību Eiropas Kopienu tiesā pret Latviju un Poliju, lai nodrošinātu, ka vienotais Eiropas neatliekamās palīdzības dienesta numurs 112 darbojas nevainojami arī šajās valstīs, informēja EK pārstāvniecībā Latvijā.

Prasība tiesā pret Latviju un Poliju iesniegta tādēļ, ka neatliekamās palīdzības dienestiem šajās valstīs nav pieejama informācija par zvanītāja atrašanās vietu, ja uz numuru 112 zvana no mobilā tālruņa.

Abās dalībvalstīs veic sagatavošanās pasākumus, lai nodrošinātu informāciju par zvanītāja atrašanās vietu, bet vajadzīgo sistēmu ieviešana vēl nav pabeigta.

"Eiropas iedzīvotājiem, atrodoties citās Eiropas Savienības (ES) valstīs tūrisma vai profesionālu iemeslu dēļ, jābūt drošiem, ka, veicot ārkārtas izsaukumu, neatliekamās palīdzības dienesti spēs noteikt zvanītāja atrašanās vietu," uzskata ES informācijas sabiedrības un mediju komisāre Vivjena Redinga.

Komisāre uzsver, ka "informācija par zvanītāja atrašanās vietu jau ir pieejama lielākajā daļā ES dalībvalstu un mums ir steidzami jānodrošina tās nevainojama darbība visās dalībvalstīs. Mūsu pašreizējā rīcība ir pierādījums, ka EK piešķir lielu nozīmi tam, lai dienesta numurs 112 darbotos pareizi."

ES telesakaru noteikumos ir paredzēta prasība, ka dalībvalstīm jānodrošina iedzīvotājiem iespēja piezvanīt neatliekamās palīdzības dienestiem par brīvu, izmantojot vienoto Eiropas neatliekamās palīdzības numuru 112. Tām arī jānodrošina, ka telesakaru operatori neatliekamās palīdzības iestādēm sniedz informāciju par zvanītāja atrašanās vietu, ja uz numuru 112 zvana no fiksētā vai no mobilā tālruņa.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *