Eiropā strauji samazinās automobiļu ražošana

Sagaidot pieprasījuma samazināšanos, ko izraisījusi pasaules krīze, vācu koncerns «Daimler» paziņojis par desmitiem tūkstošu strādnieku atlaišanu piecas nedēļas ilgā piespiedu atvaļinājumā šī gada beigās. Prognozēts, ka tiks izlaists par 80 000 mazāk automobiļu nekā plānots. «Daimler» rūpnīcā Zindlfingenes pilsētā strādā 36 000 cilvēku – viņi visi būs spiesti piespiedu kārtā atpūsties. Tā ziņo interneta portāls www.vz.ru.

Sagaidot pieprasījuma samazināšanos, ko izraisījusi pasaules krīze, vācu koncerns «Daimler» paziņojis par desmitiem tūkstošu strādnieku atlaišanu piecas nedēļas ilgā piespiedu atvaļinājumā šī gada beigās. Prognozēts, ka tiks izlaists par 80 000 mazāk automobiļu nekā plānots. «Daimler» rūpnīcā Zindlfingenes pilsētā strādā 36 000 cilvēku – viņi visi būs spiesti piespiedu kārtā atpūsties. Tā ziņo interneta portāls www.vz.ru.

Rūpnīca darbu pārtraukšot 11. decembrī un atsākšot ne agrāk kā 12. janvārī. Līdzīgs pārtraukums plānots «Daimler» rūpnīcā Tirkhaimā, kur strādā 17 000 cilvēku. Kopumā "atvaļinājums" plānots 14 koncerna uzņēmumos. Strādnieku atlaišana pavisam gan netiek plānota.
Kā ziņo ww.vz.ru, vasaras beigās un rudens sākumā «Daimler» apgrozījums samazinājies par 7%. Vācu laikraksts «Stuttgarter Zeitung» raksta, ka pagaidām finansu krīzes ietekme uz automobiļu ražošanu nav skaidra, taču ražotāji cenšas rīkoties, lai nepieļautu postu, kas pārsteidza 20. gadsimta 90. gadu sākumā – toreiz reaģēts tika par vēlu un nācās atlaist strādniekus.
Līdzīgi rīkošoties arī citi Vācijas automobiļu ražotāji. «BMW» rūpnīcā Leipcigā saražos par 25 000 mašīnu mazāk nekā plānots, septembrī pārdošana samazinājusies par 14.6%. «Opel» uz divām nedēļām apturējis ražošanu divās rūpnīcās. Apgrozījumu būtiski nāksies samazināt arī «Ford» un «Volkswagen» koncerniem. Par darba nedēļas saīsināšanu paziņoja «Bocsh», kas piegādā detaļas automobiļu motoriem.
Interneta portāls www.vz.ru ziņo, ka pārdošanas samazināšanas cēlonis nav tikai finansu krīze. Piemēram, ASV sākusi izstrādāt ekonomiskus auto modeļus, savukārt «Greenpeace» vēsta, ka 2020. gadā varēs pārdot tikai tādus automobiļus, kas uz 100 km patērē ne vairāk kā 3.5 litrus degvielas.
Krievija gan pagaidām nežēlojoties par pārdošanas kritumu; gluži otrādi, varot palielīties, ka pieprasījums aug.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *