Droša braukšana vispirms galvās, tikai pēc tam – riepās

Ministru Kabineta noteikumos teikts, ka no 1. decembra līdz 1. martam automāšīnām obligāti jābrauc ar ziemas riepām. Pārējais periods, kad var abējādi – gan ar ziemas, gan vasaras, – ir no 1. oktobra līdz 1. decembri un no 1. marta līdz 1. maijam. Vasarā atļauts braukt arī ar ziemas riepām, tikai – bez radzēm. Taču līdz ar pirmo salu, kas vien ar pirmajiem saules stariem nobalina zemi un aizvelk sētās stāvošajiem auto logiem priekšā ledus puķu segu, pie servisiem rindas – daudzi jo daudzi auto vīri steidz mainīt riepas. Likums, kur likums, bet drošība pirmajā vietā.

Ministru Kabineta noteikumos teikts, ka no 1. decembra līdz 1. martam automāšīnām obligāti jābrauc ar ziemas riepām. Pārējais periods, kad var abējādi – gan ar ziemas, gan vasaras, – ir no 1. oktobra līdz 1. decembri un no 1. marta līdz 1. maijam. Vasarā atļauts braukt arī ar ziemas riepām, tikai – bez radzēm. Taču līdz ar pirmo salu, kas vien ar pirmajiem saules stariem nobalina zemi un aizvelk sētās stāvošajiem auto logiem priekšā ledus puķu segu, pie servisiem rindas – daudzi jo daudzi auto vīri steidz mainīt riepas. Likums, kur likums, bet drošība pirmajā vietā.

Uzsverot, ka drošība vispirmāmkārtām ir šofera galvā un tikai tad ziemas riepās, sarunu par satiksmes drošību ziemā uzsāk CSDD Tukuma nodaļas tehniskās apskates stacijas vadītājs Andris Ābele:

– Arī savam auto jau riepas nomainīju. Laika apstākļi ir tādi, ka jāmaina. Jau +5…+7°C vasaras riepas nestrādā. Pēc pirmajām salnām ziemas riepas ir lētākas nekā pats auto. Riepas var uzlikt tikai par vēlu, nevis par ātru.

Esmu braucis tikai ar radžotajām. Varbūt pilsētniekiem, kuri dzīvo Rīgā, kur centrālās ielas pārsvarā tīras, var arī bez radzēm. Dzīvoju Jaunpilī, un katru rītu 30 km pa ceļu – ar sniegu piebrauktu, nepiebrauktu, nereti apledojušu, bez radzēm braukt nav prāta darbs. Protams, es nesaku, ka nevar braukt. Var, bet tad ar galvu jābrauc.

Cik ilgi ziemas riepas kalpo?

– Kā un cik daudz brauc. Man – gadu, divus. Teicu, ka uz ziemas riepu rēķina nevajadzētu taupīt.

Kā ar lietotajām?

– Garām. Ir redzēts, ka ziemenes ar gluži jaunu protektoru pārdod. Ar gadiem gumija kļūst cieta kā plastmasa. Ar vasaras riepām var braukt ilgāk.

Kā uzzināt, vai riepas patiešām ir jaunas?

– Katrai riepai ir uzrakstīts izgatavošanas laiks. Tas jāprot pašam atrast, izlasīt. Tirgotājiem uz dullo nevajadzētu uzticēties.

Un par naudiņām?

– Protams, lētākās nav labākās. Un Āfrikas, dienvidu valstīs ražotās nebūs tik labas kā Ziemeļu valstīs ražotās.

Kāds skats ir te, tehniskās apskates vietā?

– Autovadītāji kļuvuši apzinīgāki. Un tomēr vajadzētu padomāt: ja, rudenī, ziemā izejot tehnisko apskati, riepām protektora biezums ir attiecīgi četri milimetri, tad jāpadomā, cik tas būs sezonas beigās – pavasarī, kad ir īpaši slidens… Un vēlreiz gribētos atgādināt, ka ziema ir ziema. Nevar skriet, ka riteņi svilst. Satiksmes noteikumos ir pieminēts: jāizvēlas drošs pārvietošanās ātrums. Un vēl, nebūtu slikti, ja šoferis būs sagatavojies arī vienai otrai ārkārtas situācijai – bagāžniekā taču var ielikt ne tikai lāpstu, bet arī siltu apģērbu kārtu un siltos zābākus.

Komentāri

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *