AS «Pasažieru vilciens» (PV) šonedēļ uzsāk pasažieru apmierinātības pētījumu. Jau šajā nedēļas nogalē vairākos vilcienos strādās interviju veicēji, kas pasažierus iztaujās par dažādiem PV sniegtajiem pakalpojumiem un servisu kopumā.
Sestdien un svētdien intervētāji aptaujās pasažierus visos elektrovilcienu maršrutos, kā arī dīzeļvilcienu maršrutos Rīga-Krustpils, Rīga-Daugavpils, Rīga-Zilupe, Rīga-Gulbene un Rīga-Valga. Turpmākās divas nedēļas intervētāji būs sastopami visu maršrutu vilcienos. Aptaujas veicējiem būs īpašas apliecības ar fotogrāfiju un vārdu, lai pasažieri viņus varētu atpazīt.
Pētījuma mērķis ir noskaidrot PV klientu apmierinātību ar esošo pakalpojumu, kā arī uzzināt vēlamos papildus pakalpojumus. Tiks skaidroti respondentu pārvietošanās ieradumi, iecienītākie sabiedriskā transporta veidi, sabiedriskā transporta priekšrocības un trūkumi, salīdzinot ar personīgo autotransportu u. c.
Pasažieri tiks lūgti atbildēt uz jautājumiem par pārvietošanās mērķi (darbs, mācību iestāde, atpūta u. c.), pārvietošanās biežumu (katru dienu, dažas reizes nedēļā utt.) un virzienu – tikai turp, vai turp un atpakaļ.
Aptaujas dalībniekiem būs iespēja paust viedokli par esošajām biļešu cenām, vilcienu kustības sarakstu, precizitāti, ātrumu, ērtībām, drošību, stacijām, peroniem, darbinieku kompetenci un attieksmi un drošību vilcienā; par to, kādā veidā pasažieri iegūst informāciju par vilcienu kustības sarakstiem (internets, izziņu dienests, informatīvie tablo stacijās u. c.). Tāpat aptaujas dalībnieki varēs izteikt priekšlikumus par papildus pakalpojumiem, kas viņuprāt būtu nepieciešami vilcienos, piemēram – sēdvietu sadalījums pa klasēm, bezvadu internets, iespēja iegādāties dzērienus, uzkodas, presi, auto novietošana staciju tuvumā, nepilngadīgu personu pavadoņi u. c.
Aptaujāti tiks ne vien vilcienu pasažieri, bet arī cilvēki, kas dzīvo dzelzceļa staciju tuvumā, tomēr ikdienā izvēlas citu pārvietošanās veidu. Šiem cilvēkiem tiks lūgts pastāstīt argumentus, kādēļ izvēlas citu transportu un to, kādai būtu jābūt potenciālajai vilciena biļetes cenai un pakalpojuma kvalitātei, lai viņi turpmāk izvēlētos braukt ar vilcienu.
Kopumā plānots aptaujāt vairāk nekā 5000 vilcienu lietotāju.
PV aicina pasažierus būt atsaucīgiem un piedalīties intervijās, jo tieši pasažieri ir tie, kas var palīdzēt uzlabot sniegto pakalpojumu kvalitāti un dot idejas jaunu papildu pakalpojumu ieviešanai. Kā uzskata PV – tieši pasažieri, kas ikdienā izmanto vilcienu, vislabāk zina, kas tiem būtu nepieciešams, lai brauciens vilcienā būtu ērts, patīkams un drošs. Klientu atsauksmes ir svarīgākais kvalitātes rādītājs ikvienam uzņēmumam, kas darbojas pakalpojumu sniegšanas nozarē.
Pētījuma rezultāti tiks apkopoti līdz gada beigām, bet to prezentēšana varētu notikt nākamā gada sākumā.
ārprāts….galigi kaunu zaudējuši…