Lauksaimnieki ir izteikuši bažas par to, ka paredzamā Valts tehniskās uzraudzības aģentūras (VTUA) funkciju nodošana VAS «Ceļu satiksmes drošības direkcijai»(CSDD) pasliktinās jau tā ne visai stabilo lauksaimnieku stāvokli. Vai tā tas varētu būt, jautājām CSDD Tukuma nodaļas priekšniekam Armandam Birzniekam.
Kad CSDD varētu pārņemt VTUA funkcijas?
– Pašlaik visā valstī notiek valsts pārvaldes pārstrukturizācija, iestādes tiek apvienotas un pastāv iecere, ka apvienos arī VTUA un CSDD. Par šo jautājumu tiek diskutēts jau vairākus gadus – kopš 2005. gada tehnikas tirgotāji un līzinga kompānijas iestājas par VTUA funkciju nodošanu CSDD. Taču ar konkrētiem termiņiem pašlaik neko vēl nezinām. Šī apvienošana, mūsuprāt, ir loģisks solis, lai gan ir arī idejas pretinieki, kas apgalvo, ka tādējādi sadārdzināšoties pakalpojumi. Taču gala lēmumu pieņems valdība.
Vai ir domāts kā tieši šī apvienošanās notiks? Vai jūs, piemēram, palielināsiet darbinieku skaitu?
– Ņemot vērā pašreizējos darba apjomus, piemēram, automašīnu reģistrācija samazinājusies būtiski samazinājusies, tādēļ mēs visas funkcijas varētu pildīt pašu spēkiem.
Lauksaimniecības pašgājējas mašīnas ir pietiekami sarežģītas un darbiniekiem, lai tās pārbaudītu, pieņemtu vadītāja eksāmenus, ir jābūt citai, atbilstošai kvalifikācijai…
– Reģistrējot tehniku, tas nekādas problēmas nerada. Šķiet, lauksaimniekus vairāk baida, tas, ka esam pakļauti Satiksme ministrijai, bet VTUA Zemkopības ministrijai. Ja abas institūcijas būtu pakļautas Satiksmes ministrijai, problēmu nebūtu. Kas attiecas uz traktortehnikas reģistrāciju un tās izmaksām, paralēles varētu vilkt ar to pašu automašīnu reģistrāciju. Pašlaik vēl nav veikti aprēķini, lai noteiktu pakalpojumu cenas CSDD nodaļās, taču traktortehnikas reģistrācija noteikti nepārsniegs pašreizējās izmaksas. Arī izmaksas traktortehnikas pārreģistrācijai nebūs palielinātas. Pakalpojumi lauksaimniekiem kļūs pieejamāki un samazināsies birokrātiskās prasības, procedūras. Jāņem vērā, ka, lai reģistrētu automašīnas, nepieciešama apjomīga datu apstrāde un to pārbaude starptautiskajos reģistros. Traktortehnikai nekas tāds nav vajadzīgs, un tādējādi pakalpojumu izmaksas pat samazināsies. Nebūs tiesa arī tas, kā to apgalvo mūsu oponenti, ka, lai veiktu piekabes pārreģistrāciju, klientiem nāksies maksāt par to, ka izbraucam pie klienta. CSDD pārreģistrāciju veic neuzrādot konkrēto tehnikas vienību.
Traktoru tehniskās apskates, par kurām it kā iestājas vecās traktortehnikas īpašnieki, apvienošanās gadījumā, ņemot daudzu Eiropas valstu piemērus, iespējams, vispār tiks atceltas. Tā kā traktortehnika īsu laiku piedalās ceļu satiksmē, tehniskās apskates varētu tikt aizstātas, piemēram, ar traktortehnikas pārbaudēm uz ceļiem, kas notiktu bez maskas. Ja tomēr šīs apskates būs, tad tāpat, kā līdz šim, izbrauksim uz pagastiem, lai tās veiktu. Katram traktortehikas vadītājam parasti ir arī autovadītāja apliecība, tādējādi viņam jāvēršas gan VTUA gan CSDD, bet apvienošanās gadījumā jautājumus varēs kārtot vienā iestādē. Tāpat arī nav gaidāmas nekādas pirmstermiņa traktortehnikas pārreģistrācijas, tikai tāpēc, ka funkcijas tiek nodotas CSDD.
– Līdzīga pieredze jau ir bijusi, kad 2004. gadā bija jāuzsāk mazizmēra kuģu reģistrācija.
– Un tieši tāpat kā pašlaik, sākumā bija dažādi viedokļi, vai CSDD vispār jāreģistrē mazizmēra kuģus. Pašlaik šī lieta ir sakārtota. CSDD atrada gan atbilstošus speciālistus, kas sniedza jaunos pakalpojumu, gan samazināja pirms tam esošos izcenojumus.
Lai nu tā būtu.
buy viagra viagra dosage levels – viagra online questionnaire