Ir precizēti nosacījumi reklāmas un informācijas objektu izvietošanai gar ceļiem, tādējādi mazinot iespēju, ka tiek novērsta autovadītāju uzmanība no ceļa.
Kā informē Satiksmes ministrijas sabiedrisko attiecību speciāliste Ieva Valpētere, noteikumu projekts «Grozījumi Ministru kabineta 2005. gada 7. jūnija noteikumos Nr. 402 «Noteikumi par reklāmas objektu vai informācijas objektu izvietošanu gar ceļiem, kā arī kārtību, kādā saskaņojama reklāmas objektu vai informācijas objektu izvietošana»», kas stingri nosaka gan reklāmu un informācijas objektu izvietošanas attālumus no ceļiem, gan savstarpējos attālumus, 25. novembrī guvis Ministru kabineta apstiprinājumu.
Dokuments satur vairākus grozījumus Ministru kabineta noteikumos par reklāmas vai informācijas objektu izvietošanu gar ceļiem, kā arī jaunu saskaņošanas kārtību. Šāda kārtība ir nepieciešama, lai ceļa malā izvietotā informācija nenovērstu autovadītāju uzmanību no transportlīdzekļa vadīšanas.
Noteikumu projektā paredzēts, ka reklāmas objektus izvietos ne tuvāk par 50 metriem no autoceļu malas, ja reklāmas objekts netiek novietots paralēli ceļa asij un ne tuvāk par 30 metriem, ja tas tiek novietots paralēli ceļa asij.
Savukārt, ja atļautais braukšanas ātrums ir vienāds vai mazāks par 70 km/h, reklāmas objektu drīkstēs izvietot perpendikulāri ceļa asij ne tuvāk par 30 m no ceļa malas. Autoceļam piegulošajā stāvvietā, atpūtas vietā vai degvielas uzpildes stacijā – ne vairāk kā divus reklāmas objektus un ne tuvāk par 10 m no autoceļa brauktuves malas.
Noteiktais attālums starp reklāmas objektiem vienā ceļa pusē būs vismaz 500 m, ja reklāmas objekts ir novietots ne tuvāk par 30 m no autoceļa malas, bet attālums starp reklāmas objektiem vienā ceļa pusē – vismaz 250 m, ja reklāmas objekts novietots ne tuvāk par 50 m. Reklāmas objektus nedrīkstēs izvietot tuvāk par 50 m no ceļa zīmēm.
Reklāmas vai informācijas objekti, kas izvietoti gar ceļiem līdz grozījumu spēkā stāšanās dienai, sakārtojami vai demontējami atbilstoši jauno noteikumu prasībām līdz 2011. gada 31. decembrim.