Ar mērķi apgūt finansējumu
Vakar sazinājāmies ar uzņēmumu «Latvijas autoceļu uzturētājs», taču šī uzņēmuma pārstāvis aicināja interesēties VAS «Latvijas valsts ceļi», kas ir pagājušajā vasarā veikto darbu pasūtītājs. Šodien, 29. janvārī, esam saņēmuši LVC Komunikācijas daļas vadītājas Annas Kononovas sagatavoto atbildi, kurā teikts, ka autoceļa P104 Tukums-Auce-Lietuvas robeža posmā no 3.19-13.19 km pērn veikta seguma atjaunošana, tai skaitā asfaltbetona ieklāšana – profila labošana, iesēdumu labošana, 11 autobusa pieturu platformu atjaunošana un virsmas apstrāde: “Darbus veica SIA «Strabag» no 13. jūlija līdz 27. augustam.
Jāatgādina, ka pērn aprīlī valdība pieņēma lēmumu par papildu finansējumu valsts autoceļiem, kas bija jāiegulda līdz pērnā gada 31. decembrim, jo finansējums nāca no līdzekļiem neparedzētajiem gadījumiem. Lai izmantotu šos papildu līdzekļus VSIA «Latvijas Valsts ceļi» ļoti īsā laikā izstrādāja vienkāršotos projektus seguma atjaunošanai vairākos valsts reģionālo autoceļu posmos. Liela daļa līdzekļu tika izlietoti maz noslogotu asfalta segumu atjaunošanai.
Izmantoja labus laika apstākļus
Viena no tehnoloģijām, kas tiek izmantota seguma atjaunošanai, ir virsmas apstrāde. Asfaltbetona segumu apstrādā ar bitumena emulsiju un 8-11 mm šķembām, lai kavētu plaisu veidošanos asfaltbetona segumā. Šāda virsmas apstrāde ir Eiropas standartam atbilstoša un salīdzinoši nelielo izmaksu dēļ ļauj ekonomiski efektīvi paildzināt asfaltbetona segumu kalpošanas laiku. Taču, ņemot vērā, ka ražošanas process notiek tieši uz ceļa, virsmas apstrādes ieklāšanas un formēšanas procesā ir vairāki grūti kontrolējami riski. Svarīga ir ne vien izejvielu kvalitāte, ķīmiskā saderība un ieklāšanas iekārtu tehniskais stāvoklis, bet arī tas, vai konkrētais ceļa posms ir līkumā vai krustojumā, saulē vai ēnā, kādi ir laika apstākļi ieklāšanas brīdī un kādi tie būs gan pirmajās stundās, gan pirmajās nedēļās pēc ieklāšanas. Svarīgi, lai pirmajās nedēļās pēc virsmas apstrādes ieklāšanas būtu pietiekam silti un sausi laika apstākļi un īpaši svarīgi, lai autovadītāji ievērotu noteiktos ātruma ierobežojumus. Šķembiņām ir jāsaformējas satiksmes ietekmē – jāatrod stabilākais stāvoklis, balstoties citai pret citu, un stingri jāpielīp seguma virsmai. Ja autovadītāji pārsniedz noteikto ātrumu, strauji bremzē vai paātrinās, tad automašīnu riteņi šķembiņas nepieveltņo, bet atrauj no seguma, tā paildzinot virsmas apstrādes formēšanos vai pat atsevišķas vietas sabojājot pavisam. Ņemot vērā minētos riskus, LVC rekomendē šo tehnoloģiju izmantot līdz augusta vidum, bet pagājušajā gadā, kad bija saspringts laika grafiks un labi laika apstākļi arī rudens mēnešos, tika pieņemts lēmums atļaut pielietot šo tehnoloģiju, kamēr vien laika apstākļi ir labvēlīgi. Tas bija apzināts LVC kā pasūtītāja lēmums, un piegādātāja, proti, būvnieka risks.
Būvniekam ceļš jāuzrauga
Diemžēl atsevišķos posmos virsmas apstrāde pēc ieklāšanas tomēr nesaformējās atbilstoši prasībām, un ir radušies defekti. Tas attiecas arī uz minēto autoceļa P104 posmu. Pavasarī, iestājoties labvēlīgiem laika apstākļiem, būvnieks garantijas ietvaros veiks defektu labojumus. Garantijas laiks šiem darbiem ir trīs gadi. Konkrētajā situācijā līdz defektu labošanai būvnieks nodrošinās šķembu slaucīšanu no ceļa. Tuvākajās dienās tiks uzstādītas arī ātrumu ierobežojošās ceļazīmes. Atvainojāmies autobraucējiem par sagādātajām neērtībām.”
Un pietiek ar šādu tehnoloģisku aprakstu. Nospļauties par autovadītājiem līdz pavasarim. Tikpat labi varētu ieteikt paciesties ar čurāšanu līdz mēneša beigām vai arī nedzert šķidrumu. Kurš kompensēs zaudējumus – būvnieks vai Lvc?
Tekstā jau rakstīja, ka:
1.Būvnieks nodrošina akmeņu skaucī’šanu.
2.Garantijas ietvaros veic labošanu. Garantijaarī arī ceļu būvē nozīmē, ka par saviem līdzeķļiem.
Aiz Slampes uz Jelgavas pusi, jaunā- nano tehnoloğija jau sabrukusi,akmeņi neturās….intresanti kādas pasakas šoreiz dzejos ceļa darbu veicēji?
Tieši to pašu gribēju teikt par posmu no Slampes līdz Apšupes krustam, šķembas lido pa gaisu…
Kas segs šajā posmā sabojāto logu.posms no Slampes līdz apšupes krustām.
Uz ta pasa cela uz Jaunpili gadus desmit atpakal lika lietus laika un vel joprojam turas. Akmentini ir milzigi nevis ar kadiem lika citus gadus vini nevar gribedami pielipt asvalta. Uz Jelgavu,sloka -talsi,jaunpili un vel citas vietas vis lec nost. Malači valsts ceļu darbu pienemeji un labratorijas sledzienu taisitaji!!! Kukulitis ir dalits…
Uz Jelgavas ceļa aiz Slampes jau 2x ar akmeni stiklu sasita. Tagad jau akmentiņi sāk lobīties nost no asfalta.
Ooooo, jā! Uz Jaunpils ceļa ceturtdien saskādēja mana auto stiklu! Žēl….
Otrdien braucu uz Tukumu, kamēr aizbraucu un atbraucu, nervi pagalam, bliezieni pa stikliem un kapotu, bija pamatīgi.
Ari man uz Jelgavas cepļa izsita stiklā 2caurumus. Uz izsaukumu neviens nebraucam , ja nav kasko. Nepar ko neviens neatbild. Viss pec ES standartiem.
Braucot, šodien uz Tukumu man arī lielu akmeni iemeta logā, bet pa laimi tiku sveika.
Viss sākās ar Tukums – Engure ceļa posmu, tad Tukums – Liepājas šosejas krustojums, Tukums – Jaunpils.. man liekas kāds te normàli uzvàras ar savu 0 kvalitàti.
Pirms remonta man labāk patika…
Kāpēc uz reizi nepasaka, ka viss bija ok kamēr bitumena emulsija nāca no Columbijas. Kā nomainījās piegādātājs, tā sākās šīs problēmas. (info no oficiāliem avotiem)
Zaļenieki – Tērvete tas pats
Tad jau Zante – Remte ar būs tādi paši sūdi.
Lielākā akmeņu atdalīšanās no ceļa virsmas sākās pēc tam, kad uz ceļa parādījās sniega tīrāmā tehnika. Vietām pat redzamas platas svītras, kuras ar savām lāpstām tās izrāvušas. Tiešām nožēlojama kvalitāte pusgadu jaunam atjaunotam ceļam.
Ar lapstam izrautas risas ha ha jokdaris.saka atdalities kad paradijas ara nule gradi un pie minusa katru dienu braucu un redzu kad tas vis sakas kad pirmais smagais manu stiklu izdailoja. To visi kas brauc pa siem sogad atjaunotajiem celiem ir pamanijusi. Otto doma ka ar dzelziem tira? Nespried tais lietas kur Jums ir pilnigi čau! Un piki atkal piegada citi un noteikti izdevigi letaku! Visa latvija ir ta ka lec virsma nost ko sogad lika. Globala sasilsana mus sogad piecakareja…butu silts un vis butu labi…!
Bauska-Eleja ceļa posmā Sesava-Eleja tāda pati situācija. Visi svaigi klātie ceļa segumi nu ļoti kvalitatīvi. Vainīgi visi citi – apstākļi un šoferi, kuri neievēro ātrumu. Pašiem neliekas aizdomīgi, ka visi ceļa posmi, kuri atjaunoti pagājšvasar, ir pagalam? Toties tālāk, uz Bauskas pusi, nekādas problēmas šai pašai metodei, tikai atjaunots nedaudz ilgāku laika posmu atpakaļ.
Kāda jēga salikt ātruma zīmes uz gluda asfalta ceļa, ja pat uz grantēta ceļa tad var braukt ātrāk?
Tad lai plēš tos akmeņus uzreiz nost. Mums tas ceļš jābrauc katru dienu…
Es ar nepacietību gaidu kad atjaunos p121 kas ir sliktākā stāvoklī nekā bija jaunpils ceļš, nesaprotu, kurš plānprātiņš tādu lēmumu bija pieņēmis, vēl jo vairāk p121 stratēģiski svarīgāks autoceļš…. kur grantēto posmu noasfaltēja -renovēja, bet esošo asfaltēto posmu līdz Greņčiem atstāja “dabeigšanai” gatavojās jau gadus 5 atjaunot, bet vislaik atrodas kas svarīgāks….
Labāk, lai nesāk to P121. Nevajag vēl vienu brāķi.
Vienkārši nevajag sabeikt asfaltu ar tiem akmeņiem!
Konkurs jau ir noslēdzies par ceļa posmu. Avīzē bija raksts ka vinnējis STRABAKS.
Kurš par to atbildēs? Saucās renovē ceļus! Tukums-Jelgava, Tukums-Jaunpils. Tukums-Engure pag gadā, Viss ir nekvalitatīvi, akmeņi birst… mašīnām bojājumi, apdrošinātāji maksā, ja ir Kasko.. Strabags jau pie Slampes rudenī strādāja, nesās ar saviem smagajiem akmeņus mesdami, pie sarkanā luksofora uz 100 km/h, kur 50, murgs kaut kāds! Un nu pēc3 mēnešiem ceļš pagalam…
Strabaga taisīties ceļ, visi ir galīgā Dir. ā, šai firmai kvalitāte ir pielīdzināma nullei.