Turpinās ieviest vidējā ātruma kontroles radarus. Tāds plānots arī Gausajā jūdzē

Rīgas apvedceļa (A4) (Baltezers–Saulkalne) posmā no krustojuma ar autoceļu Ulbroka–Ogre (P5) līdz pārvadam pār Daugavpils šoseju (A6) (14,46.–20,02. km) sāk izbūvēt infrastruktūru, kas nepieciešama jaunu vidējā ātruma kontroles posmu ierīkošanai. Patlaban darbi notiek A4 posmā pie krustojuma ar autoceļu P5 (14,46.–14,54. km) un pie pārvada pār Daugavpils šoseju (A6) (19,94.–20,02. km), kur īslaicīgi tiks noteikti braukšanas ātruma ierobežojumi līdz 50 un 70 km/h.

Kā zināms, Latvijā valsts ceļu tīklā plānots ierīkot vēl 17 vidējā ātruma kontroles posmus. Pirmajos astoņos, tostarp uz Rīgas apvedceļa (A4), darbus veic SIA RECK, kas atklātā iepirkuma procedūrā ieguva tiesības veikt šos darbus par 317 914,77 eiro (bez PVN).

Uzņēmums ierīkos elektroinstalāciju, izbūvēs reģistrācijas iekārtu balstus, uzstādīs ceļa aizsargbarjeras un informatīvās ceļazīmes par transportlīdzekļu vidējā braukšanas ātruma mērīšanas tehnisko līdzekļu darbību. Darbus paredzēts pabeigt 2025. gada janvārī. Būvuzraudzību projektā nodrošina SIA IngWay.

Astoņi posmi, kurus aprīkos SIA RECK:

  • Tallinas šoseja (A1) no Vitrupes līdz Svētciemam (74,5.–81,15. km);
  • Vidzemes šoseja (A2) no Krasta ielas Ieriķos līdz autoceļam P20 (pagrieziens uz Cēsīm) (72,25.–77,15. km);
  • Rīgas apvedceļš (A4) (Baltezers–Saulkalne) no krustojuma ar autoceļu P5 līdz pārvadam pār Daugavpils šoseju (A6) (14,5.–19,98. km);
  • Rīgas apvedceļš (A5) (Salaspils–Babīte) aiz Misas kanāla līdz degvielas uzpildes stacijai Virši (14,1.–20,1. km);
  • Daugavpils šoseja (A6) no Dzelmēm līdz Uplejām (66,1.–77,1. km);
  • Liepājas šoseja (A9):
  • no Liepājas šoseja 10. km līdz Tīreļiem (9,9.–23,1. km);
  • no Apšupes līdz Tiltiņiem (39,1.–56,7. km);
  • no Blīdenes līdz Brocēniem (79,91.–93,6. km).

Par darbiem vēl deviņos posmos līdz 9. oktobrim izsludināta iepirkuma procedūra:

  • Vidzemes šoseja (A2) No Bērzkroga līdz Smiltenes aplim (94,8.–125,7. km);
  • Valmieras šoseja (A3) no Stalbes līdz Rubenei (40,1.–55,55. km);
  • Rīgas apvedceļš (A4) (Baltezers–Saulkalne) no krustojuma ar autoceļu Rīga–Ērgļi (P4) līdz tiltam pār Mazo Juglu(9,65.–13,9. km);
  • valsts galvenais autoceļš Jēkabpils–Rēzekne–Ludza–Krievijas robeža (Terehova) (A12):
  • no Varakļāniem līdz Kristceļiem (61.–69. km);
  • no Greiškāniem līdz autoceļa A12 108. km (106,25.–108. km);
  • autoceļš Tīnūži–Koknese (P80):
  • no Tīnūžiem līdz Ziediņiem (0,35.–1,75. km);
  • no divlīmeņu krustojuma ar autoceļu Augšlīgatne–Skrīveri (P32) līdz rotācijas aplim pie Kokneses (40,9.–60,2. km);
  • autoceļš Sloka–Talsi (P128) No Ragaciema līdz Klapkalnciemam (13,5.–19,38. km);
  • Ventspils šoseja (A10) starp rotācijas apļiem pie Tukuma  (63,25.–67,95. km).

Elektrības pieslēgumu un iekārtu projektēšana jaunajiem 17 posmiem pabeigta šogad pavasarī, darbus veica SIA EnerGrid par līgumcenu 129 734,31 eiro (ar PVN).

Savukārt iepirkumu par iekārtu un programmatūras piegādi un uzstādīšanu visos 17 posmos plānots izsludināt šā gada oktobrī.

Darbi tiek finansēti no Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja līdzekļiem, ko piešķir Ceļa satiksmes drošības padome.

 

Komentāri

  1. Un beidzot vajadzētu ieviest arī ciematos radarus. Tas kas notiek piektdienas vakaros, brīvdienās, svētdienas vakaros un pirmdienas rītos ….braucēji ir palikuši neadekvāti. Ciemā apdzen, brauc kā negudri.Engurē dažiem liekas ka vienīgā vieta, kur jāievēro ir ātrums ir ciema vidus, pārējais neskaitās.
    lai izbeidz te tie pārgudri gvelzt par tiem, kuri velkas…tas sen vairs nerullē. ir ceļi uz kuriem ir noteiktie ātruma ierobežojumi un tie arī jāievēro.

  2. gan jau pati velkās uz 45 apdzīvotā vietā un kur uz 90 jābrauc tur brauc ar 85 knapi! jo biksītes pilnas ka nu viņu sodīs… un tumsā vispār noteikti brīnumus dara ! ir cilvēki kas nebrauc tikai ar sū.a vieglo bet brauc ar fūri,autobusu ar čipu kur nedrīkst pārstrādāt stundas un tur ir sods ka tas sū.a vieglais maksā tas kurš bremzē satiksmi!

  3. Forši, tagad uz Rīgu vispār var nebraukt. Nu neprot LV braukt ar vidējā ātruma radariem. Tad vajag sodīt arī tos kas velkās uz 82 un pie ceļa vidus, tā ,lai vispār neviens netiek garām.
    Par Enguri taisnība, pa mazajām grants ieliņām, pat ar smago tehniku brauc kā nenormāli.

  4. un uz cik tad ir jābrauc, lai fūrei labi? kā es varu tādas nianses zināt? esmu novērojis, ka fūre apdzen visus, kas brauc lēnāk par 100. tā varētu būt?

    1. nu,tad es Jums izstāstīšu! Latvijas smagajiem ir uzlikts ātruma ierobežojums 90 km/h, poļu 85 km/h .Viņi pat gribēdami nevar ātrāk pabraukt!
      Tā kā ,būtu labi,ja Jūs brauktu ātrāk par 90! Ja nu Jums ir slikta pašsajūta,tad vismaz uzlieciet kruīzkontroli uz piem 80,lai Jūsu ātrums visu laiku ir vienāds,tad smagais ar to rēķinās un kādā brīdī var Jūs apdzīt.
      Lūdzu neizleciet smagajiem priekšā no mazākas nozīmes ceļa,ja neesat spējīgs uzreiz attīstīt vajadzīgo ātrumu. Smagais nevar tik fixi nobremzēt,ja viņam ir 20 tonnas krava!
      un pats galvenais – atcerieties ,ka smagie pa ceļiem nebraukā sava prieka pēc! Tas viņu darbs, pie tam ar stingri reglamentētām braukšanas stundām! Jūs taču arī nebūtu apmierināts,ja 20 km no mājām Jūs dabūtu kūkot ceļmalā tikai tāpēc,ka piem. posmā Tallina – Tukums Jums pa priekšu visu laiku gadās ībļi,kas velkas zem atļautā ātruma, apdzīt neļauj,citur savukārt nedrīkst,Rīgā ielu remonti+sastrēgumi un finālā šoferim beidzas atļautais braukšanas laiks un viss – paliec uz 9 stundām Ķemeru mežā…

  5. kura gudrīšu kompānija izdomājusi ka Gausā jūdzē mašīnas jātur nevis jūras pusē bet otrā un cilvēku bariem jāforsē ceļš…..

  6. Taas visas ir vakcinaacijas blaknes kad praatins iisti vairs nestraadaa tiem kuriem jaapienem kaads leemums svariigs.

    1. tieši tā – vakcinētie un panorāmas skatītaji vienmēr būs neapmierināti ar izmaiņām! Nu jau ķērušies klāt tam, ka uz ceļa visi velkas un radari ir nevajadzīgi.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *