Centrs Zemītē. Avots: Tukuma novada pašvaldība

Paplašina VPVKAC pakalpojumu klāstu

Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija (VARAM) no šī ceturkšņa papildinās valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas tīklu (VPVKAC) ar konsultāciju iespējām par piecu jaunu iestāžu –  Latvijas Valsts radio un televīzijas centra, Veselības inspekcijas, Centrālās vēlēšanu komisijas, Valsts reģionālās attīstības aģentūras,  Valsts tehniskās uzraudzības aģentūras – sniegtajiem pakalpojumiem. Tāpat papildināts pakalpojumu klāsts ar jau esošu iestāžu četriem jauniem pakalpojumiem. 

VARAM valsts sekretāra vietnieks digitālās transformācijas jomā Gatis Ozols: “Ļoti augsti vērtējam ikkatru iestādi, kas papildina vienoto klientu apkalpošanas tīklu ar jauniem pakalpojumiem. Ir būtiski, ka informācija un konsultācijas par būtiskajiem valsts un pašvaldību sniegtajiem pakalpojumiem iedzīvotājiem pieejama pēc piespējas tuvāk dzīvesvietai.”

 

VPVKAC jeb klientu centros klātienē var patstāvīgi vai ar darbinieka palīdzību pieteikt būtiskākos valsts un pašvaldības pakalpojumus, gūt atbalstu eParaksta un oficiālās e-adreses izmantošanā, kā arī saņemt citas konsultācijas. VPVKAC ir nozīmīgs atbalsta punkts arī tiem iedzīvotājiem, kuriem nepieciešama palīdzība digitālo pakalpojumu pieteikšanai un saņemšanai, tostarp, konsultācijas atbilstošākā valsts pakalpojuma izvēlei. Iedzīvotājiem nav jāmēro ceļš uz attiecīgās iestādes filiāli, kas citreiz nav nemaz tik tuvu un aizņem daudz laika.

 

Palīdzību e-pakalpojumu lietošanā var sniegt arī digitālie aģenti – īpaši sagatavoti speciālisti – valsts un pašvaldību iestāžu pārstāvji (tai skaitā VPVKAC darbinieki), bibliotekāri, skolotāji, kas pastāstīs un parādīs, kā darboties e-vidē un pieteikt e-pakalpojumus. Sev tuvāko digitālo aģentu var atrast Digitālo aģentu kartē.

 

Tagad iedzīvotājiem būs iespējas saņemt informāciju par:

  • Latvijas Valsts radio un televīzijas centra sniegtajiem pakalpojumiem:
  • Droša elektroniskā paraksta radīšana (t.sk. aktivizēšana, apturēšana, anulēšana)
  • Identitātes pārbaude un identitātes apliecināšana
  • Veselības inspekcijas pakalpojumiem:
  • Iesniegums Ārstniecības riska fondam
  • Ārstniecības personu un ārstniecības atbalsta personu pārreģistrācija;
  • Ārstniecības personu un ārstniecības atbalsta personu reģistra atjaunošana;
  • Ārstniecības personu un ārstniecības atbalsta personu pirmreizēja reģistrācija.

 

  • Centrālā vēlēšanu komisijas pakalpojumu:
  • Parakstīšanās par vēlētāju iniciatīvām
  • Valsts tehniskās uzraudzības aģentūras pakalpojumu:
  • Izziņas no valsts informācijas sistēmas “Traktortehnikas un tās vadītāju valsts informatīvā sistēma”
  • Valsts reģionālās attīstības aģentūras pakalpojumu:
  • Saziņas nodrošināšana kanālā e-adrese fiziskām un juridiskām personām

 

Kā arī būs iespējas saņemt informāciju par šādiem pakalpojumiem:

  • Portāla e-veselība lietošanu (Nacionālais veselības dienests)
  • Sociālā rehabilitācija (Sociālās integrācijas aģentūra)
  • Paziņošanu par saimnieciskās darbības veikšanu, nereģistrējoties saimnieciskās darbības veicēja statusā (Valsts ieņēmuma dienests)
  • Automātiska pārmaksātā iedzīvotāju ienākuma nodokļa atmaksa (Valsts ieņēmumu dienests).

 

VPVKAC ir lielākais klientu apkalpošanas tīkls valstī (215 klientu apkalpošanas centri). VPVKAC ir nozīmīgs atbalsta punkts arī tiem iedzīvotājiem, kuriem nepieciešama palīdzība digitālo pakalpojumu pieteikšanai un saņemšanai, tostarp, konsultācijas atbilstošākā valsts pakalpojuma izvēlei.  Ministrija sadarbībā ar pašvaldībām turpina pilnveidot valsts pārvaldes pakalpojumu sniegšanas sistēmu, lai iedzīvotāji valsts pakalpojumus attālināti varētu saņemt tikpat ērti kā klātienē.

 

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *