Savas kontaktinformācijas norādīšana ir būtiska arī saziņai ar ģimenes ārsta praksi. Prakse to var izmantot, lai telefoniski sazinātos ar pacientu. Piemēram, ja nepieciešams steidzami informēt par saņemtajiem laboratorisko pārbaužu rezultātiem, aicinātu veikt vakcināciju u.c. gadījumos.
Iedzīvotāji tiek aicināti E-veselības sistēmā norādīt vai atjaunot arī informāciju par savu kontaktpersonu (dzīvesbiedru, kādu no vecākiem, bērnu vai citu), ar kuru ārstniecības personas var sazināties neatliekamā gadījumā. Piemēram, ja iedzīvotājs ir nokļuvis slimnīcā ar zaudētām saziņas spējām, atmiņas zudumu, atrodoties traucētas apziņas vai bezsamaņas stāvoklī.
E-veselības sistēmā pieejamā informācija par pacienta kontaktpersonu sniedz iespēju ārstniecības personām operatīvi sazināties ar pacienta tuviniekiem, lai informētu par pacienta atrašanās vietu, veselības stāvokli vai precizētu informāciju, kas ir svarīga savlaicīgas un pacientam piemērotākās ārstēšanas nodrošināšanai – informāciju par pacienta hroniskajām slimībām, alergēniem, lietotajiem medikamentiem u.c., ja šī informācija nav pieejama E-veselības sistēmā.
Kā E-veselībā norādīt savu kontaktinformāciju?
Lai E-veselības sistēmā norādītu savu kontaktinformāciju, jāautentificējas portālā www.eveseliba.gov.lv ar kādu no drošas elektroniskās identifikācijas līdzekļiem – internetbankas autentifikācijas līdzekļiem, elektroniskās identifikācijas karti (eID), droša elektroniskā paraksta (eParaksts) vai eParaksts mobile risinājumu. Pēc tam jāizvēlas sadaļa “Kontaktinformācija”, kurā iespējams norādīt savu tālruņa numuru un e-pasta adresi.
Kā E-veselībā norādīt savu kontaktpersonu?
Lai E-veselības sistēmā norādītu savu kontaktpersonu saziņai neatliekamā gadījumā, jāautentificējas portālā www.eveseliba.gov.lv ar kādu no drošas elektroniskās identifikācijas līdzekļiem – internetbankas autentifikācijas līdzekļiem, elektroniskās identifikācijas karti (eID), droša elektroniskā paraksta (eParaksts) vai eParaksts mobile risinājumu. Kontaktpersonas informācija ir jānorāda sadaļā “Kontaktpersonas”.
Ko darīt, ja neizmantoju internetu?
Ja iedzīvotājs neizmanto internetu, savu kontaktinformāciju un informāciju par kontaktpersonu vizītes laikā var lūgt norādīt ģimenes ārstam vai citam ģimenes ārsta prakses darbiniekam, kuram ir piekļuve valsts E-veselības sistēmai.
Jautājumu gadījumā konsultāciju par iepriekš minēto datu ievadi var saņemt, vēršoties E-veselības lietotāju Atbalsta dienestā: tālr. iedzīvotājiem – 67803300; tālr. ārstniecības personām un ārstniecības atbalsta personām – 67803301 (darba laiks: katru dienu no plkst. 8:00 līdz 20:00).
Līdzīgi raksti
-
Valsts policija aicina vecākus runāt ar bērniem par pavedināšanu internetā
-
Autovadītāju ievērībai: šorīt daudzviet Latvijā autoceļi sniegoti un apledo, strādā 93 ziemas tehnikas vienības
-
Šonedēļ – no bumbu spēlēm līdz šaham
-
Mūžības ceļā devusies novadniece, tēlniece Olita Nigule
-
Autovadītāju ievērībai: Šorīt daudzviet autoceļi apledo, strādā ziemas tehnika