Vairāki klienti saņēmuši ziņu ar šādu tekstu: “LMT : Jusu abonements ir apturets, ludzu, atjaunojiet to, izmantojot: saite”.
“Vēlamies vērst ikviena lietotāja uzmanību uz to, ka LMT nekad nesūta šādas ziņas. Mēs bez klienta pieprasījuma nesūtīsim ziņu ar pievienotu saiti, kas ved uz interneta lapu klienta personas datu ievadīšanai. Aicinām būt piesardzīgiem, ja pamanāt, ka pievienotā saite satur ciparus, aizdomīgas zīmes un vārdus. Tāpat uzsveram, ka klientiem ziņas sūtām latviešu valodā (ar garumzīmēm un mīkstinājuma zīmēm), tādēļ esat uzmanīgi, ja saņemt īsziņu ar daudz gramatikas kļūdām. Nereti krāpnieki izmanto uzņēmuma nosaukumu, kas ir līdzīgs oriģinālam, bet nedaudz pārveidots,” saka LMT Privātpersonu apkalpošanas dienesta direktore Ilze Saulīte.
Viņa aicina LMT klientus domāt kritiski, neatvērt aizdomīgas saites un šaubu gadījumā pirms jebkādu darbību veikšanas vērsties pie LMT klientu konsultantiem, rakstot info@lmt.lv vai zvanot pa bezmaksas tālruni 80768076. “LMT internetam datorā no 1. maija pieslēgtais drošības risinājums atpazīst krāpnieciskas lapas un brīdina lietotājus, bet telefonos pagaidām aicinām izmantot interneta drošības pakalpojumu “Interneta sargs” un, protams, domāt kritiski, rūpējoties par savu personīgo datu drošību,” norāda I. Saulīte.
Interneta drošības pakalpojums “Interneta sargs” šobrīd katru mēnesi novērš vairāk nekā 10 miljonus kiberapdraudējumu klientiem. Kā rāda LMT novērojumi, kiberapdraudējumu apmērs pastāvīgi palielinās – ja 2023. gada pirmajā pusē tie bija vidēji 2 miljoni uzbrukumu mēnesī, sākot ar gada otro pusi, kiberuzbrukumu skaits ir strauji audzis, katru mēnesi sasniedzot jaunu rekordu.