Ik dienu bērni un pusaudži dalās ar savām grūtībām, un bieži sacītajā saklausāma sajūta, ka pazudusi iekšējā pārliecība par sevi, par savām labajām īpašībām un talantiem. Šādos gadījumos bērns vai pusaudzis jūtas izmisis un bezspēcīgs risināt grūtības, jo šķiet, ka nav nekā laba, pie kā pieturēties. Dažkārt arī apkārtējie pieaugušie, vēlot labu, izvēlas pārmest un norādīt uz kļūdām, aizmirstot, cik liela ir viņu loma bērna pašvērtējuma veidošanā! Var šķist, ka kritika ir ļoti labs rīks, jo ar to var palīdzēt bērnam mācīties un pilnveidot izpratni, bet, ja bērns bieži saņem pārmetumus, nekonstruktīvu kritiku, un reti – uzslavas, pozitīvu pastiprinājumu un novērtējumu, viņš pats sevi var sākt iekšēji kritizēt, apšaubīt savas spējas un justies nepietiekami labs.
Lai palīdzētu bērniem, pusaudžiem un arī vecākiem izzināt atvašu iekšējo spēku, kampaņas laikā tiks publicēti vairāki materiāli, kuros apkopotas metodes sava iekšējā spēka atpazīšanai, kā arī apzinātības un līdzjūtības pret sevi trenēšanai, kas ir būtiski faktori arī satraukuma mazināšanai.
“Gadu laikā Uzticības tālruņa speciālisti dzirdējuši tūkstošiem stāstu, kuri bijuši sarežģītu situāciju un smagu emociju pilni, bet tos vieno viena iezīme – ikkatram bērnam un pusaudzim, kurš ir zvanījis, bijis iekšējs milzīgs spēks, kas palīdzējis situāciju vai nu risināt, vai lūgt vajadzīgo atbalstu! Nereti bērni un pusaudži nemaz neapzinās, cik viņi ir spējīgi un cik daudz labā viņos slēpjas, tādēļ ar šo kampaņu vēlamies uzsvērt, atgādināt un izcelt to, cik daudz spēka, gaišuma, izdomas un resursu viņos mīt. Vienlaikus jāsaka – nereti pieredze, attiecības, prasīgums un kritika aizēno iekšējos resursus un liek justies bezspēcīgiem, nevērtīgiem un trausliem… Tādēļ ar kampaņas palīdzību gribam atgādināt un uzsvērt – dienas mēdz būt labākas un smagākas, bet, atpazīstot savas emocijas, iekšējos resursus un ieraugot savu iekšējo spēku, grūtības ir iespējams risināt! Un reizēm, ja grūti saskatīt sevī labā liesmu, Uzticības tālruņa konsultanti vienmēr ir viena zvana vai ziņas attālumā, lai palīdzētu to atkal atrast”, uzsver Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcijas Ģimeņu ar bērniem atbalsta departamenta direktore Anda Sauļūna.
Kampaņas laikā zvanīt un saņemt atbalstu īpaši aicināti bērni un pusaudži, kā arī vecāki, likumiskie pārstāvji, pedagogi un citi interesenti, kuru jautājumi saistīti ar bērniem un bērnu iekšējo resursu atpazīšanu vai pilnveidošanu.
Uzticības tālrunis 116111 ir bezmaksas tālruņa līnija, kas ir anonīma un darbojas visu diennakti. Darbadienās plkst. 12.00-20.00 ar Uzticības tālruņa speciālistiem iespējams sazināties, arī izmantojot tiešsaistes konsultācijas (čats) – čata logs meklējams mājaslapā www.uzticibastalrunis.lv vai bezmaksas mobilajā lietotnē “Uzticības tālrunis”, vai arī vēršoties pēc palīdzības e-pastā – uzticibaspasts116111@bti.gov.lv.